آفتاب

فعالیت ۷ هزار خادم افتخاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

فعالیت ۷ هزار خادم افتخاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

مدیر آستان حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، از فعالیت حدود ۷ هزار نفر به عنوان خادم افتخاری در حرم کریمه اهل بیت(ع) در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام علی اشرف عبدی در مراسم همایش خدام افتخاری حرم کریمه اهل بیت(ع) با موضوع "اخلاق خدمت از منظر قرآن و حدیث" در قم، افزود: از این تعداد که در واحدها و کشیک‌های مختلف مشغول به خدمت هستند، 44 نفر دارای مدرک دکتری و 647 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 374 نفر از خادمان افتخاری حرم دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های مختلف هستند، افزود: 905 نفر نیز دارای مدرک کاردانی و 3 هزار و 571 نفر از خادمان نیز دیپلم و پایین‌تر از دیپلم هستند.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: خادمان افتخاری که در بین آنها اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و استادان حوزه علمیه حضور دارند، با ارایه پیشنهادها و راهنمایی‌های خود نقش موثری در انجام مطلوب کارها و فعالیت‌های حرم ایفا می کنند.

عبدی در ادامه گفت: در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ نفر از خادمین افتخاری را برای زیارت به حرم امام رضا(ع) اعزام کرده‌ایم و سفرهای یک روزه سیاحتی و زیارتی برای خادمینی که در اعیاد و زمان‌های شلوغ برای خدمت رسانی به زائران فعالیت دارند تدارک دیده‌ایم.

وی شرکت خادمین افتخاری در غبار روبی حرم مطهر، تنظیم جدول نیروی نسانی و مناطق پستی که به زودی ابلاغ خواهد شد و آموزش امر به معروف و نهی از منکر به خادمین را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط آستانه مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد.

مدیر آستان حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان این‌که «امام صادق(ع) فرموده است برخی از مؤمنین هستند که به برخی دیگر فایده می‌رسانند» گفت: چه فایده و ثمری بهتر از اینکه راه را برای زائرین حرم اهل بیت(ع) هموار ساخته و به آنان خدمت رسانی کرد.

عبدی، با بیان اینکه هرچه این خدمت رسانی با اخلاص‌تر باشد اجر آن نیز بیشتر خواهد بود، گفت: خدا باوری و خدمت رسانی به دیگران دو خصلت برتر انسان‌ها از نظر رسول خدا(ص) است.

انتهای پیام

کد N826704

وبگردی