آفتاب
راهپیمایی صهیونیست‌ها در قدس در سالروز اشغال کامل آن؛

زخمی شدن 20 فلسطینی در حمله پلیس رژیم صهیونیستی به اهالی قدس

زخمی شدن 20 فلسطینی در حمله پلیس رژیم صهیونیستی به اهالی قدس

دهها هزار نفر از شهر نشینان صهیونیست یکشنبه شب به بهانه فرا رسیدن چهل و هشتمین سالروز اشغال کامل قدس که صهیونیست‌ها از آن به عنوان "یکپارچه سازی دو بخش شرقی و غربی قدس" یاد می‌کنند، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، آن‌ها راهپیمایی را با حضور هزاران تن از قدس غربی به قدس شرقی برگزار کردند و از طرف باب العمود، به منطقه قدیمی یورش بردند.

این راهپیمایی‌ها در چارچوب "روز قدس" برگزار شد که رژیم صهیونیستی در این روز سالگرد اشغال قدس شرقی و تصمیم الحاق آن را جشن می‌گیرد.

در جریان این راهپیمایی ایال حزان، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب حاکم لیکود که رهبری این راهپیمایی را برعهده داشت گفت که می‌خواهد یهودیان در هر مکان از قدس ساکن شوند.

وی مدعی شد: تمام قدس برای ما است ما مانع هیچ یک از ساکنان آن نمی‌شویم. اما عرب‌ها تمایلی به ما ندارند و ما باید حق خود را در قدس ثابت کنیم.

عناصر پلیس صهیونیستی نیز با استقرار در بخش‌های مختلف شهر اشغالی قدس، تعدادی از خیابان‌ها را مسدود کردند تا امنیت صهیونیست‌ها را در جریان راهپیمایی روز اشغال قدس تامین کنند، اما با این وجود درگیری‌هایی میان صهیونیست‌های تندرو و اهالی قدس که پرچم‌های فلسطین را در دست گرفته بودند، به وجود آمد.

در اثر این درگیری‌ها نزدیک به 20 نفر از اهالی قدس زخمی شدند و بیش از 6 نفر دیگر بازداشت شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین از تجار و کسبه بخش قدیمی قدس خواسته بود که مغازه‌های خود را تعطیل کنند تا زمینه راهپیمایی شهرک نشینان صهیونیست از باب العامود به سمت دیوار براق فراهم شود.

شهرک نشین‌های صهیونیست از ساعات اولیه صبح در قالب گروه‌های گسترده وارد مسجدالاقصی شدند. مردم برای جلوگیری از وقوع درگیری‌ با هزاران شهرک نشین در خانه‌هایشان ماندند.

تعداد زیادی از نیروهای پلیس و گارد مرزی نیز از این شهرک‌نشین‌ها محافظت کردند و شهرک‌نشین‌ها سرودهای دینی خود را می‌خواندند و در میان این سرودها، شعارهای "مرگ بر عرب"، "قدس برای ما است، پس ای عرب‌ها بروید" و "باید محله شما به آتش کشیده شود" را سر دادند.

شهرک نشین‌های صهیونیست همچنین مقابل باب السلسله، یکی از ورودی‌های قدس رقصیدند. برخی از آن‌ها تلاش کردند تا رسوم دینی خود را در داخل مسجد الاقصی اجرا کنند. آن‌ها لباس‌های خود را پاره کرده و برای اینکه یهودیان معبد جعلی خود را از دست داده‌اند، گریه و زاری کردند.

فلسطینی‌ها در مقابل به این اقدامات اعتراض کرده و شعار "الله اکبر" و "فلسطین آزاد است" که پلیس رژیم صهیونیستی به شدت با آن‌ها درگیر شد و چندین فلسطینی در این میان زخمی شدند و پلیس رژیم صهیونیستی چند فلسطینی را بازداشت کرد.

انتهای پیام

کد N826588

وبگردی