آفتاب

فعالیتهای تجاری برادران هیلاری کلینتون چالش جدید وی در رقابتهای انتخاباتی

فعالیتهای تجاری برادران هیلاری کلینتون چالش جدید وی در رقابتهای انتخاباتی

برادران هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا، "تونی" و "هاف رودهام" ممکن است برای کمپین انتخاباتی وی به دلیل اتهام سوءاستفاده از نسبت فامیلی به یک مشکل بزرگ تبدیل شوند. طی سال‌های گذشته برادران هیلاری کلینتون به دلیل شک و شبهات در فعالیتهای تجاری‌شان موضوع بحث‌های مختلف بوده‌اند و اکنون به نظر می‌رسد جمهوری خواهان برای حمله به کلینتون از این مسئله استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از بیزینس اینسایدر، یکی از دستیاران کمپین انتخاباتی کلینتون در این باره گفت، برادران هیلاری قطعا می‌توانند مساله‌ای در کمپین و تلاش او برای ورود به کاخ سفید ایجاد کنند.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی فعالیت تونی رودهام، برادر کوچک‌تر هیلاری پرداخت و به فعالیت‌های تجاری مختلف او از جمله یک معدن طلا در هائیتی و یک کمپانی لوازم آرایشی در کالیفرنیا اشاره کرد.

نیویورک تایمز درباره چگونگی ارتباط تونی و هیلاری ادعا کرد: رابطه فامیلی تونی با کلینتون‌ها برای رودهام که خودش را یک "واسطه" معرفی می‌کند، فرصت‌های متعددی ایجاد کرده است. اما قراردادهای تجاری او معمولا با واکنش نسبت به کلینتون همراه است.

تایمز علاوه بر این به چندین نمونه از فعالیت‌های تونی اشاره کرد که وی قصد داشته از نفوذ خودش استفاده کند.

تونی رودهام همچنین طی تماسی تلفنی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال تاثیرگذاری فعالیت‌های او بر کمپین انتخاباتی خواهرش به جوابی به یک خطی بسنده و اظهار کرد: درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم.

در مقابل سخگوی کمپین کلینتون با انتشار بیانیه‌ای گفت: کلینتون "عاشق" برادرانش است. هاف و تونی مشکلات خود را دارند و تصمیم گیری برای پاسخ به سوالات درباره فعالیتشان و تاثیرگذاری آن‌ در کمپین هیلاری برعهده خود آنهاست.

برادر دیگر هیلاری، هاف نیز البته در این میان فراموش نشده است. او به دلیل مباحث به وجود آمده درباره فعالیت تجاری‌اش لقب "بیلی کارتر دولت کلینتون" نام گرفته بود.

انتهای پیام

کد N826558

وبگردی