آفتاب

"بیوه سفید"؛ طراح قتل 400 تن در سومالی

"بیوه سفید"؛ طراح قتل 400 تن در سومالی

ایسنا نوشت:

ادعا شده سامانتا لوتویت ملقب به «بیوه سفید» پس از اینکه به یکی از اعضای کلیدی گروه تروریستی «الشباب» تبدیل شد، قتل 400 تن را طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، گمان می‌رود این افراط‌گرای انگلیسی مغز متفکر حملات متعددی از جمله سلاخی 148 تن در یکی از دانشگاه‌های کنیا بوده است.

گمان می‌رود لوتویت به سرعت به درجات بالا رسیده و در حال حاضر به احمد عمر، رهبر گروه تروریستی الشباب بسیار نزدیک است.

به گفته یکی از افسران نیروی امنیتی سومالی، بیوه سفید که فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن است در حال حاضر حملات انتحاری و بمب‌گذاری در خودروها را در سومالی و کنیا هماهنگ کرده و تلاش می‌کند کودکان را به عنوان افراط‌گرایان به خدمت گیرد.

این افسر دایره مبارزه با تروریسم گفت، لوتویت که مادر چهار فرزند محسوب می‌شود یک فرد شیطانی اما یک تروریست باهوش است که پس از کشته شدن بسیاری از رهبران الشباب در حملات پهپادی، به سرعت از نظر درجه ارتقاء یافته است.

وی افزود، این افراط‌گر 31 ساله به خانواده‌های فقیر پیشنهاد می‌کند در ازای دریافت 300 پوند از زنان و کودکان خود به عنوان عاملان انتحاری استفاده کند. ما تمامی اطلاعاتمان را با ماموران انگلیسی در موگادیشو به اشتراک می‌گذاریم. این ماموران در اینجا هستند تا بیوه سفید و دیگر افراط‌گرایان انگلیسی را زیرنظر بگیرند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

لوتویت در پی حملات هفتم ژوئیه سال 2005 میلادی خانه خود در باکینگ همشایر را ترک کرده و پس از توطئه برای کشتن گردشگران در مومباسا به مدت چهار سال است که فراری است.

4949

کد N826549

وبگردی