آفتاب

وزیر دفاع قطر: در صورت هرگونه حمله، آمریکا از ما دفاع می‌کند

وزیر دفاع قطر: در صورت هرگونه حمله، آمریکا از ما دفاع می‌کند

وزیر دفاع قطر تاکید کرد که در صورت حمله به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آمریکا از آن‌ها دفاع می‌کند تا "روابط استراتژیک خود با شورای همکاری خلیج فارس و منافع‌اش را حفظ کند."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرلشکر حمدبن علی العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط عنوان داشت: پیش از نشست کمپ دیوید میان رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در هفته گذشته، روابط استراتژیک میان این کشورها با آمریکا به دلیل نقش واشنگتن درباره مسائل منطقه مورد آزمایش قرار گرفته بود.

وی عنوان داشت: این کنفرانس در زمانی برگزار شد که جهان عرب به صورت کامل و بالاخص کشورهای غربی حوزه خلیج فارس از تغییرات و رخدادهایی عبور می‌کنند که بر امنیت و ثبات آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وزیر دفاع قطر افزود: اوضاع در لیبی، سوریه، عراق، یمن و همچنین نتایج نشست 5+1 در ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاثیر می‌گذارد. همچنین مساله گروه‌های تروریستی که در آستانه ورود به کشورهای منطقه هستند نگران کننده است و این مساله بود که باراک اوباما را واداشت تا رهبران کشورهای عربی را در این زمان دعوت کند.

وی تاکید کرد: آمریکا می‌بایست موضع خود را نسبت به تغییرات در منطقه مشخص می‌ساخت و به همپیمانان عرب خود این اطیمنان را می‌داد که رابطه استراتژیک واشنگتن با این کشورها تغییر نکرده و نخواهد کرد.

وزیر دفاع قطر با بیان این که در جریان این نشست، میزان همبستگی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آشکار شد، گفت: رهبران شورای همکاری پیام شفافی را با این مضمون فرستادند که تمامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مداخله کشورهای غیر عربی در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنران امیر قطر در نشست کمپ دیوید به نمایندگانی از رهبران کشورهای شورای همکاری نشان‌گر این امر است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، در تصمیم و سرنوشت خود متحد هستند.

حمدبن علی علی العطیه گفت، امنیت و ثبات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در راس مذاکرات با اوباما قرار گرفت که این امر بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات جهان عرب است.

وی تاکید کرد: آمریکا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در صورت تجاوز به آن‌ها دفاع خواهد کرد تا از روابط استراتژیک با این کشورها و منافع خود محافظت کند و به ایران اجازه داشتن سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داد.

انتهای پیام

کد N826522

وبگردی