آفتاب

افزایش جرائم مرتبط با انزجار مذهبی در 2 سال اخیر در سراسر انگلیس

افزایش جرائم مرتبط با انزجار مذهبی در 2 سال اخیر در سراسر انگلیس

شورای مسلمانان انگلیس و کلیسای این کشور افزایش جرائم مرتبط با انزجار را که از سال 2012 میلادی توسط افسران پلیس در سراسر انگلیس و ولز ثبت شده، محکوم کردند، جرائمی که به گفته فعالان عمدتا مسلمانان را هدف می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، جرائم مرتبط با آزار و اذیت نژادی یا مذهبی همچون تعرضات نژادپرستانه کتبی یا زبانی بین سال‌های 2012 تا 2014 میلادی از 15 هزار و 249 مورد به 17 هزار و 605 مورد افزایش یافته است.

این آمارها که براساس قانون "آزادی اطلاعات" منتشر شده، نشان می‌دهد که در سه سال گذشته بیش از 47 هزار مورد جرائم مرتبط با انزجار ثبت شده است.

براساس اطلاعات وزارت کشور انگلیس، جنایات مرتبط با آزار و اذیت نژادی و مذهبی که معمولا به صورت فیزیکی نبوده‌اند، احتمالا باعث هشدار، افسردگی یا بی‌نظمی می‌شوند.

فعالان ضد نژادپرستی می‌گویند، به خاطر قدرت گیری‌ها و افزایش تعداد تروریست‌های داعش، قتل لی ریگبی به دست افراط‌گرایان در سال 2013 میلادی و لفاظی‌های ضد مهاجرت احزاب سیاسی جناح راست، اغلب مسلمانان قربانی این جنایت‌های مرتبط با انزجار هستند.

دکتر شجاع شفیع، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس افزایش اخیر در جنایات مرتبط با آزار و اذیت نژادی و مذهبی را "آزار دهنده" توصیف کرده اما گفت، انتظار می‌رفت که این مساله رخ دهد.

وی بر لزوم فوری مبارزه با رشد اسلام هراسی در سراسر انگلیس و ولز تاکید کرد.

دکتر شفیع افزود: با توجه به افزایش اسلام هراسی و تهدیدهای نژادپرستانه در مدارس، تبعیض شغلی علیه مسلمانان و حملات متعدد به مسلمانان، نگرانی جدی وجود دارد که باید به آن اذعان کرده و آن را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر لازم است که با رشد اسلام هراسی مبارزه کرده، مسلمانان را در جامعه پذیرفته و برای ایجاد یک استراتژی موثر به منظور مبارزه با این مساله با جامعه مسلمانان مشارکت کرد.

یکی از سخنگویان کلیسای انگلیس بر لزوم درک بیشتر و احترام متقابل در میان تمامی مردم با پیشینه‌های خانوادگی، مذهبی و نژادی متفاوت تاکید کرده و گفت: هرگونه افزایش در آزار و اذیت‌های مذهبی و نژادی باعث نگرانی شدید و پشیمانی است.

انتهای پیام

کد N826449

وبگردی