آفتاب
در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت

بررسی تدوین پیش‌نویس احکام پژوهش و فناوری در برنامه ششم توسعه

بررسی تدوین پیش‌نویس احکام پژوهش و فناوری در برنامه ششم توسعه

بیست و دومین کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گزارش مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در زمینه تدوین پیش‌نویس احکام مرتبط با پژوهش و فناوری در برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در این گزارش ضمن اشاره به به فرایندهای تدوین برنامه ششم توسعه و جنبه های مهم آن ، اهداف سیاستی، ابزارهای سیاستی و گروه های هدف این برنامه ها مورد اشاره قرار گرفته است.

در بخش مربوط به اهداف سیاستی بررسی ارتقاء ظرفیت پژوهش، بهبود عملکرد فناوری و نوآوری، افزایش سرمایه اجتماعی و انسانی و ارتقاء ظرفیت جذب دانش مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

لزوم تمرکز احکام بر اهداف سیاستی، افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، تلاش در ایجاد و تقویت زیر ساخت‌ها، توجه در تدوین احکام به نحوی که جنبه عملیاتی و اجرایی شدن داشته باشند، مهم‌ترین پیشنهادهایی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین اعضا ضمن تاکید بر پرهیز از نگاه دستگاهی و جزیره‌ای به علم و فناوری بر نگاه ‌وسیع و گسترده به علم و فناوری و نیز بر توجه به حضور نقش آفرینان متعدد و متنوع در فصل مربوط به علم و فناوری به منظور میزان عملیاتی شدن این برنامه نیز تاکید کردند.

کد N826439

وبگردی