آفتاب

تمایل دولت مستعفی یمن برای تشکیل کشور فدرال

تمایل دولت مستعفی یمن برای تشکیل کشور فدرال

نخست وزیر مستعفی یمن در سخنانی عنوان داشت که دولت مستعفی تمایل دارد آتش‌بس موقت در این کشور از سر گرفته شود. وی همچنین از طرح تشکیل کشور فدرال در یمن استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی یمن و معاون عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور در سخنانی عنوان داشت: دولت یمن خواهان تمدید آتش‌بس موقت است و در این مسیر دست به تلاش‌هایی می‌زند.

خالد بحاح همچنین اظهار کرد: یکی از راه‌حل‌های مطرح برای حل بحران یمن، ایجاد یک کشور فدرال به جای تجزیه آن است.

وی در این سخنان که در حاشیه برگزاری کنفرانس ریاض ایراد کرد مدعی شد: تغییراتی که اخیراً در پست‌های نظامی صورت گرفت، با هدف یکپارچه کردن ارتش بود.

وی تصریح کرد که دولت او از هرگونه طرح‌ مثبت در جهت دعوت برای رفتن به ژنو استقبال می‌کند.

خالد بحاح گفت: کنفرانس ریاض می‌تواند راه‌حلی را برای مشکل جنوب یمن پیدا کند. مساله جنوب در دوره پیشین حل شد. اما در حال حاضر پاره‌ای از مسائل بر روی هم متراکم شده است و من معتقدم که با حضور پای پشت میز مذاکره می‌توانیم راه‌حل‌هایی را برای این مشکل پیدا کنیم.

وی افزود: دولت در دوره‌ای دشوار شکل گرفت و در صورت بازگشت به کشور، ماموریت‌ها را به کسی می‌دهد که خواهان اداره دولت باشد.

خالد بحاح همچنین عنوان داشت: نقش علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن پایان یافته در حالی که حزب کنگره ملی در نشست ریاض حضور دارد.

نخست‌وزیر مستعفی یمن عنوان داشت که امیدوار است گزینه‌های نظامی در مورد یمن از سر گرفته نشود.

انتهای پیام

کد N826391

وبگردی