آفتاب

صلاحی :جامعه کارگری از برنامه‌ریزی‌های وزارت کار رضایت کافی را دارد

صلاحی :جامعه کارگری از برنامه‌ریزی‌های وزارت کار رضایت کافی را دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های وزارت کار در دولت یازدهم موجی از رضایتمندی را بین جامعه کارگری به وجود آورده است،‌ گفت: در این میان پوشش بیمه‌ای 8 میلیون نفر نقطه عطفی در کارنامه کاری این وزارتخانه است.

به گزارش خانه ملت،عباس صلاحی، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول 21 ماه گذشته شکل گرفته شاهد گام‌های موثری در بهبود وضعیت کارگران و بیمه کردن قشر عظیمی از افراد هستیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ درحوزه قانون کار، افزایش حقوق کارگران، همچنین در حوزه تعاونی‌ها و تامین اجتماعی و انجام بیمه همگانی تحولی شگرفی به وجود آمد که در این میان حدود 8 و نیم میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با توجه به بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی اما به هرحال این صندوق توانسته به ادامه فعالیت خود بپردازد همچنین تاسیس درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های جدید تامین اجتماعی را نیز می‌توان نقطه عطف در حوزه عملکردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست.

وی یادآور شد:‌ با توجه به گستردگی فعالیت‌هایی که در حوزه وزارت کار ادغام شد و سه وزارتخانه تحت عنوان تعاون، کار  و رفاه اجتماعی زیر مجموعه یک وزارتخانه قرار گرفتند لذا به نظر می‌رسد اقدامات خوبی در وزارت کار دولت یازدهم صورت گرفت.

صلاحی تاکید کرد:‌ اگرچه نباید از این نکته غافل شد که شاید نقاط ضعفی در عملکرد این وزارتخانه صورت گرفته است اما به هرحال با توجه به اقدامات مذکور رضایتمندی خوبی بین جامعه کارگری و افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شکل گرفته است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه در وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی نظم و انضباط خاصی حاکم است، ادامه داد:‌ با وجود کارخانه‌های متعدد در کشور و مشکلاتی که طی چند سال گذشته برای کارگران وجود داشت و سایه سنگین مشکلات مالی که بر این کارخانجات به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها سایه افکنده بود اما در دولت یازدهم، فعالیت مثبت وزارت کار منجر به رفع بخش اعظمی از این مشکلات شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ حمایت از بخش تولید به ویژه در خصوص سرمایه در گردشی که کارخانه‌ها باید داشته باشند از دیگر اقدامات وزارت کار است اما در عین حال با توجه به اینکه مجلس  4 هزار میلیارد تومان برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار در اختیار وزارت کار قرار داد لذا باید برنامه‌ریزی بیشتری برای سامان دهی این افراد نیز صورت گیرد.

29215

 

 

کد N826338

وبگردی