آفتاب

آغاز شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در تهران

آغاز شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در تهران

مرحله شهرستانی شانزدهمین مسابقات ملی مهارت در تهران با حضور نخبگان و استعدادهای برتر استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات 1158 نفر از جوانان مستعد استان تهران شرکت کردند که از بین رقابت کنندگان 195 نفر زن و 963 نفر مرد هستند و پس از کسب مقام در مرحله کشوری به مسابقات جهانی دوسالانه مهارت 2017 ابوظبی راه خواهند یافت.

وی افزود: نخستین مرحله این آزمون در شهر تهران و ١١ حوزه آزمونی دیگر مراکز استان برگزار شد که برگزیدگان آن وارد مرحله استانی می‌شوند و در آزمون مرداد ماه به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت برگزیدگان مرحله استانی نیز در مهرماه 1394به رقابت در مرحله کشوری خواهند پرداخت.

خانپور افزود: از هر استان یک نفر در هر رشته وارد مرحله کشوری یا ملی می‌شود و برگزیدگان شانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در چند رشته منتخب به مسابقات جهانی دوسالانه مهارت 2017 ابوظبی اعزام خواهند شد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از جمله رشته های مورد رقابت نخبگان مهارتی استان تهران در این دوره از مسابقات شامل ساخت و تولید، مکاترونیک، جواهرسازی، خیاطی،جوشکاری و صافکاری خودرو، طراحی فضای سبز، کاشی کاری دیوار و کف و گل آرایی است.

خانپور همچنین از اعزام نخبگان مهارتی استان تهران به رقابتهای جهانی مهارت ٢٠١٥ برزیل در مرداد ماه سالجاری در رشته های جواهر سازی و فناوری اتومبیل خبر داد.

انتهای پیام

کد N826285

وبگردی