آفتاب
لاریجانی:

دفع معضل خطرناک تروریسم نیازمند همکاری پیروان همه ادیان الهی است

دفع معضل خطرناک تروریسم نیازمند همکاری پیروان همه ادیان الهی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراطی‌گری به همه پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی آسیب می‌رساند و همکاری پیروان ادیان الهی می‌تواند کمک موثری در دفع این معضل خطرناک باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی «پاتریک مارلوئیس رافائل ساکو» رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی دیروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه زندگی آزاد و مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در ایران گفت: بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیروان ادیان الهی از حقوق برابر با سایر ایرانیان برخوردار هستند و در مجلس شورای اسلامی صرف نظر از تعدادشان، دارای نماینده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: فضای فرهنگی جامعه ایران نسبت به اقلیت‌های دینی بویژه هموطنان مسیحی و آشوری مثبت است و در مناسبتهای اسلامی مانند محرم ،مسیحیان با احترام به این آیین مذهبی در کنار سایر ایرانیان به عزاداری می‌پردازند.

 لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه گفت: معضلات کنونی در منطقه مانند رشد جریانات تروریستی از درون جوامع اسلامی نشات نگرفته‌اند بلکه در نتیجه دخالت برخی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه‌ای آنها در سوریه و عراق پدید آمده است.

 لاریجانی در ادامه افزود: افراطی‌گری به همه پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی اعم از مسلمان، مسیحی، آشوری، شیعه و سنی آسیب می رساند و همکاری پیروان ادیان الهی می‌تواند کمک موثری در دفع این معضل خطرناک باشد.

«پاتریک مارلوئیس رافائل ساکو» رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و آشنایی با جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی مقیم ایران گفت: زندگی آرام و توام با آسایش پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران الگویی منحصر به فرد در جهان است که می‌بایست مورد توجه سایر کشورها قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کشتار انسانهای بی‌گناه در منطقه توسط گروه‌های تندرو و افراطی افزود: تروریسم دشمن تمام انسانهاست که با همکاری جمعی همه پیروان ادیان الهی باید با آن برخورد جدی صورت گیرد.

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی با بیان اینکه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک موهبت الهی و باعث دلگرمی همه ساکنین منطقه بویژه پیروان ادیان الهی است افزود: ایران امروز قدرت منطقه‌ای بزرگ و موثری است که از این توانمندی در جهت آسایش ملت ایران و کمک به همسایگان خود استفاده می‌کند.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام برای احترام به پیروان سایر ادیان الهی گفت: ما هیچ مشکلی با فرهنگ و تمدن اسلامی نداریم و بخشی از آن هستیم.

رهبر جهانی کلیسای کاتولیک آشوری- کلدانی در ادامه با اشاره به وقایع کنونی منطقه گفت: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران نقش اصلی خود را در راستای برقراری آشتی در سطح جهان اسلام ایفاء نماید و منطقه را از شرایط کنونی نجات دهد.

وی در پایان این دیدار از تلاش‌های رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین حقوق مردم بویژه اقلیت‌های دینی قدردانی کرد.

کد N826277

وبگردی