آفتاب

وزیر کشور اردن استعفا کرد

وزیر کشور اردن استعفا کرد

نخست‌وزیر اردن اعلام کرد که در پی رخدادهای اخیر امنیتی در شهر «معان» وزیر کشور استعفای خود را تقدیم کرده و مدیر امنیت کل و فرمانده ژاندارمری بازنشسته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تلویزیون رسمی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که دلیل استعفای حسین المجالی، وزیر کشور به کوتاهی در پرونده‌های امنیتی و عدم هماهنگی مناسب میان دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور است.

با این حال برخی منابع نزدیک به مسوولان اردنی به شبکه الجزیره اعلام کرده بودند که المجالی استعفای خود را تقدیم نکرده بلکه به دلیل کوتاهی در امور امنیتی بازنشسته شده است.

حسن الشوبکی، خبرنگار الجزیره در امان اعلام کرد که استعفا به دلیل کوتاهی در امور امنیتی به ویژه رخدادهای اخیر شهر «معان» و عدم هماهنگی میان دستگاه‌های امنیتی به ویژه نیروهای ژاندارمری و امنیت کل بوده است.

برای همین توفیق الطوالیه، مدیر امنیت کل و احمد السویلیمیین، مدیر ژاندارمری نیز بازنشسته شدند.

الشوبکی تاکید کرد: این تحولات نتیجه عملیات امنیتی و تعقیب افرادی که تحت پیگرد قانونی هستند در اوایل مه جاری در شهر معان است.

در این حادثه یکی از خودروهای وابسته به دستگاه اطلاعات به سرقت و پرچم داعش بر روی آن بالا رفت. پس از این حادثه نیز خودرو سوزانده شد. این رخداد به منزله یک نقض امنیتی از سوی دستگاه‌های امنیتی بوده که موجب خشم مسوولان اردنی شد.

تلویزیون اردن اعلام کرد: المجالی استعفای خود را با توجه به لزوم اجرای قوانین جهت تثبیت حاکمیت قانونی و به دلیل کوتاهی دستگاه‌های امنیتی درخصوص مسائلی تقدیم کرده است که به امنیت و ثبات کشور لطمه می‌زند.

در بیانیه تلویزیونی اردن آمده است: قبول استعفای المجالی به دلیل تمایل عبدالله دوم، پادشاه اردن به تحکیم حاکمیت قانون و عدم سهل‌انگاری در برخورد با افرادی صورت گرفته که به کشور و نهادهای دولت لطمه می‌زنند.

تلویزیون اردن گزارش داد که عبدالله دوم خواهان بازنگری دولت در فرماندهی اداره‌های امنیت کل و ژاندارمری جهت افزایش ثبات و امنیت در کشور شده است.

انتهای پیام

کد N826224

وبگردی