آفتاب

یک فعال دانشجویی: آمریکا درصدد ورود سیاسی به مسئله یمن است

یک فعال دانشجویی: آمریکا درصدد ورود سیاسی به مسئله یمن است

دبیر جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دولت آمریکا هرکاری می‌کند تا آرامش خاورمیانه را به هم بریزد. البته اخیرا آمریکا همه کسانی که به او خدمت کرد‌ند را رها کرد زیرا هیچ چیز جز منافعش برایش مهم نیست.

دبیر جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دولت آمریکا هرکاری می‌کند تا آرامش خاورمیانه را به هم بریزد. البته اخیرا آمریکا همه کسانی که به او خدمت کرد‌ند را رها کرد زیرا هیچ چیز جز منافعش برایش مهم نیست.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،اظهار کرد: تجاوز عربستان سعودی به یمن و زیرساخت‌های این کشور تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار برای ریاض هزینه داشته است و این هزینه‌ها به‌ احتمال زیاد تا 60 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت ولی همزمان با درخواست سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن، آمریکایی‌ها به دروغ اعلام کردند که در تلاش هستند تا برای بحران یمن راه‌حلی پیدا کنند.

وی ادامه داد: در اصل جنگ یمن یک طرح وهابی – صهیونیستی با پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا بود. آمریکایی‌ها از این جنگ بیش از حد حمایت کردند هرچند که کم شدن توان اقتصادی و نظامی آنها و وفور دردسرهای به هم پیوسته خاورمیانه سب شده که آنها همانند گذشته نتوانند مانند یک ابرقدرت به صورت مستقیم در امور دخالت کنند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: در هر صورت آمریکایی ها درصدد ورود سیاسی و دیپلماتیک (که هزینه مالی آن برایشان بسیار کمتر از جنگ مستقیم است) در یک فرصت مناسب برای مسئله یمن می باشند. از دید دیگر پس از شکست‌های عربستان در یمن باید منتظر فرصت طلبی سیاسی آمریکایی‌ها بود، نکته‌ دیگر نیز بسیار مهم است و آن اینکه آمریکایی ها از همان ابتدا می دانستند که عربستانی‌ها توان شکست نظامی انصار الله را ندارند و جنگ تنها شروعی برای طراحی سیاسی و بالا بردن وزن مخالفین انقلاب یمن در مذاکرات تقسیم قدرت در یمن جدید است.

وی افزود: جنگ یمن همانطور که برخی چهره‌های امنیتی و سیاسی آمریکا نیز گفته‌اند، همان استراتژی جدید دولت آمریکا در خاورمیانه است که خلاصه در دو کلمه هست، اول عدم حضور مستقیم نظامی و دوم اعمال قدرت از طریق کشورهای متحد در منطقه، طبق این استراتژی پس از جنگ عربستان علیه یمن، مرحله دوم ورود سیاسی و دیپلماتیک آمریکا به مسئله یمن خواهد بود. به تعبیر ساده تر گزینه نظامی ماموریت عربستان بود و گزینه سیاسی ماموریت آمریکایی ها خواهد بود. البته آمریکایی ها همانند گذشته در ماموریت سیاسی با پوشش سازمان ملل رفتار خواهند کرد.

اسدی تصریح کرد:نکته ای دیگر که باید به آن اشاره کرد استفاده از بمب های خوشه‌ای توسط رژیم عربستان است. عربستان سعودی و تامین کننده مهمات خوشه‌ای‌اش یعنی آمریکا، معیار جهانی مبنی بر ممنوعیت استفاده از بمب های خوشه ای را که تهدیدی طولانی مدت برای غیرنظامیان است، زیر پا گذاشته و نادیده گرفته‌اند. البته لازم به ذکر است که هر بمب خوشه‌ای حاوی دهها بمب دیگر است که گاهی عمل نمی کنند و عملا به مین های ضد نفری تبدیل می شود که ممکن است تا سال های متمادی همچنان قربانی بگیرند.

وی گفت: آمریکا عامل همه ناآرامی‌های منطقه است و همچنین می توان اینگونه بیان کرد که تهاجم سعودی به یمن، با تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان و نوار غزه رقابت می‌کند،کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را ما باید ابزار دست آمریکا بدانیم ، دولت آمریکا هرکاری می‌کند تا آرامش خاورمیانه را به هم بریزد. از جمله فعالیت‌های آمریکا که می توان در خاورمیانه نام برد،حمایت از گروهک‌های تکفیری است البته اخیرا آمریکا همه کسانی که به او خدمت کرد‌ند را رها کرد زیرا هیچ چیز جز منافعش برایش مهم نیست.

انتهای پیام

کد N826215

وبگردی