آفتاب

پروژه «سال نوا» کلید خورد/ تجلیل از نوازنده پیشکسوت ویولن

پروژه «سال نوا» کلید خورد/ تجلیل از نوازنده پیشکسوت ویولن

اولین برنامه «سال نوا» با نکوداشت و تجلیل از مقام هنری ابراهیم لطفی نوازنده صاحب نام و پیشکسوت ویولن در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علی جعفری پویان ایده پرداز و مدیر برگزاری مجموعه برنامه های «سال نوا» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته در این مراسم از چندین دهه فعالیت استاد ابراهیم لطفی که به نوعی استاد بسیاری از نوازندگان حال حاضر موسیقی کشورمان هستند و تلاش های زیادی برای پیشرفت موسیقی و تربیت نوازندگان به ویژه نوازندگان سازهای زهی داشته اند، تجلیل می شود. البته ما برای این مراسم نکوداشت برنامه های ویژه دیگری را نیز طراحی کرده ایم که در مراسم یادبود برای مخاطبان اجرا می شود.

این نوازنده با سابقه ویولن درباره چگونگی شکل گیری ایده پروژه «سال نوا» توضیح داد: همانطور که شاگردان استاد ابراهیم لطفی می دانند، روز سوم خرداد سالروز تولد این هنرمند شایسته موسیقی کشورمان است به همین منظور تصمیم گرفتم از تعداد زیادی از شاگردان وی برای برگزاری یک مراسم در فضایی فرهنگی هنری که مرتبط با حوزه های دانشگاهی نیز باشد دعوت کنم تا ویژه برنامه ای را برای تجلیل از ایشان برگزار کنیم. با توجه به اینکه استاد لطفی خودشان سال ها رهبر ارکستر مجلسی نیاوران بودند فکر کردیم بهترین مکانی که می توانیم از این هنرمند تجلیل کنیم فرهنگسرای نیاوران است که خوشبختانه به محض اینکه موضوع را با آقای سجادی در میان گذاشتم وی به دلیل اینکه به فضای موسیقی آشنایی کامل دارد، پذیرفت که مراسم تجلیل در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه تجلیل از استاد ابراهیم لطفی اولین مراسم در مجموعه برنامه های «سال نوا» است، گفت: بعد از اینکه برای برگزاری مراسم تجلیل از استاد لطفی به فضای مورد نظر دست پیدا کردیم، ایده ای به ذهنم رسید که بتوانیم چنین برنامه هایی را به صورت مستمر ادامه دهیم. در نظر داریم با تشکیل یک هیات انتخاب معتبر سالانه چند نفراز افراد تاثیرگذار موسیقی را که به هر دلیل فراموش شده اند انتخاب و برای آنها مراسم گرامیداشتی با عنوان «سال نوا» برگزار کنیم که امیدوارم با برگزاری نخستین «سال نوا» که با محوریت نکوداشت ابراهیم لطفی که یکی از بهترین چهره های جامعه موسیقی از لحاظ فنی و شخصیتی است، این مراسم استمرار پیدا کند و در ادامه راه  شاهد تکامل آن با حمایت اهالی موسیقی باشیم.

جعفری پویان با اشاره همراهان پروژه «سال نوا» بیان کرد: همایون رحیمیان، سعید شریفیان، مانی جعفرزاده، فرید حامدی، بهزاد آقاپور، محمدحسین تفرشی، ارسلان کامکار، سجاد عزیزی آرام، کریم قربانی، امیر آهنگ و بابک چمن آرا افرادی بودند که در این پروژه همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و ما امیدواریم با چنین رویکردی که مدنظر قرار داده ایم بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تجلیل از بزرگان موسیقی باشیم.

اولین «سال نوا»ی موسیقی کشور با محوریت نکوداشت استاد ابراهیم لطفی نوازنده و مدرس با سابقه ساز ویولن ساعت ۲۱ روز هشتم خردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

کد N826210

وبگردی