آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مبلغان طوری رفتار کنند که مردم دل‌زده نشوند

مبلغان طوری رفتار کنند که مردم دل‌زده نشوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: علما و مبلغان باید رفتار و کردارشان نمونه‌ای از کردار پیامبر اکرم(ص) باشد تا مردم با مشاهده رفتار آن‌ها با رفتار پیامبر(ص) بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین با بیان این‌که«علما و مبلغان سیره و منش نبوی را برای مردم تبیین کنند» اظهار کرد: مبلغان و روحانیون باید با مطالعه دقیق کتب تاریخی مانند کتاب ابن هشام مطالب را به صورت روشن و واضح در سخنرانی‌هایشان به مردم انتقال دهند و این انتقال باید همراه با احادیث موثق و معتبر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: علما و مبلغان باید به گونه‌ای رفتار کنند که مردم از آن‌ها زده نشوند.

وی در ادامه پیامبر اکرم(ص) را سمبل خوبی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند عز و جل لقب رحمةللعالمین را به ایشان عطا کرده است یعنی پیامبر(ص) پیامبر خوبی‌ها، مهربانی‌ها و نیکی‌هاست.

نعمت‌اللهی ادامه داد: در قرآن سخنانی از جنگ است که اگر اسلام دستورات خشونت باری دارد برای مقابله با ظالمان و کفار است، در حالی که می‌بینیم داعش به مسلمانان و مردم بی‌گناه و کودکان صدمه و آسیب می‌رساند، فقها و مبلغان باید مردم را از هدف‌های داعش آگاه کنند.

وی افزود: همه انبیا آمده‌اند که انسان را تربیت کنند و به درجه کمال برسانند و حضرت محمد(ص) که خاتم پیامبران است تکمیل کننده راه پیامبران پیشین بوده است.

انتهای پیام

کد N826124

وبگردی