آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

رجزخوانی از صفات آمریکایی‌هاست

رجزخوانی از صفات آمریکایی‌هاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که اگر آمریکایی‌ها بخواهند در مذاکرات هسته‌ای تهدید، زور یا چارچوب‌های غیرمنطقی را به ایران تحمیل کنند، صحنه مذاکرات را ترک می‌کنیم.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در مورد توافق هسته‌ای، گفت: ما خوش‌بینانه وارد مذاکره نشده‌ایم و معتقد نیستیم که باید با خوش‌بینی مذاکرات را دنبال کنیم بلکه در چارچوب مباحث حقوقی پیش می‌رویم.

وی افزود: اگر احساس کنیم آمریکایی‌ها می‌خواهند تهدید، زور یا چارچوب غیرمنطقی را به ما تحمیل کنند به همین دلیل صحنه را ترک می‌کنیم که برای تمام دنیا هم مقبولیت داشته باشد.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه رجزخوانی و گفتارهای خارج از چارچوب از صفات آمریکایی‌هاست، ادامه داد: سعی ما بر این است که مذاکرات را در چارچوب فنی و حقوقی به پیش ببریم و هرگاه احساس کنیم طرفین ما در مذاکرات تمایلی به ادامه مذاکره ندارند و یا با همکاری نمی‌کنند صحنه مذاکره را ترک خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای صرفا باید به عنوان یکی از اعضای 1+5 باشد و نه بیشتر، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با خط و نشان کشیدن در مورد مذاکرات هسته‌ای برای مصارف داخلی خود خوراک تهیه می‌کنند اما ما به این حرف‌ها کاری نداریم و بر اساس چارچوب‌ها اقداماتی که لازم می‌دانیم را انجام می‌دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا بیش از ایران نیازمند دستیابی به توافق هسته‌ای است، گفت که آنها در حال حاضر به دنبال راه انداختن جنگ روانی و جنگ زرگری هستند.

انتهای پیام

کد N826053

وبگردی