آفتاب

امیرعبداللهیان:ایران از آغاز گفت‌وگوها با مشارکت همه اطراف در یمن حمایت می‌کند

امیرعبداللهیان:ایران از آغاز گفت‌وگوها با مشارکت همه اطراف در یمن حمایت می‌کند

در تماس تلفنی امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

به گزارش ایسنا، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به موارد متعدد نقض آتش بس 5 روزه و تداوم تجاوزات علیه مردم بی دفاع یمن ، بر ضرورت تسریع در امر کمک‌رسانی به ویژه کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم بیگناه یمن تاکید و اظهار داشت سازمان ملل و نهادهای امدادرسان لازم است برنامه گسترده ، فوری و منظمی برای ارسال کمک‌ها به یمن بمنظور جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی داشته باشند و نقش نماینده ویژه دبیرکل در این زمینه مهم است.

دکتر امیرعبداللهیان افزود:جمهوری اسلامی ایران از آغاز گفت‌وگوهای یمنی - یمنی با مشارکت همه اطراف در یمن حمایت می‌کند و معتقد است گروه ها و احزاب یمن می‌توانند زیر نظر سازمان ملل به توافق پایدار دست یابند. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازمان ملل در این زمینه حمایت می کند.

ولدالشیخ احمد نیز در این تماس تلفنی با برشمردن تلاش های سازمان ملل برای ایجاد و تمدید آتش بس در یمن بر ضرورت گفت‌وگوهای یمنی در مکان مورد توافق گروه‌ها تاکید و اظهارداشت سازمان ملل تلاشهای موثری برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم انجام داده که امیدوارست طی روزهای آینده به نتیجه برسد.

قرار است نماینده دبیرکل برای مشورت بیشتر از کشورهای منطقه و از جمله ایران دیدار کند.

انتهای پیام

کد N826042

وبگردی