آفتاب
با حضور کمالوندی در کمیسیون امنیت‌ملی تصمیم‌گیری شد

طرح جامع مورد نظر مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای تهیه می‌شود

طرح جامع مورد نظر مجلس در مورد مذاکرات هسته‌ای تهیه می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی «طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت که در نهایت مقرر شد که کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی «طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت که در نهایت مقرر شد که کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای گفت: در این نشست ابتدا کارخانه‌ای - طراح طرح مذکور - پیرامون محورهای مختلف توضیحاتی را ارائه کرد. البته در این طرح آمده که هیچ توافقی انجام نمی‌شود مگر این‌که تمامی تحریم‌هایی که تحت عناوین مختلف بر ملت ایران تحمیل شده، به صورت یکجا و در روز توافق ملغی اعلام شود. در غیر این‌صورت با توجه به انعطاف‌های فراوان و همکاری‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران برنامه اقدام مشترک مورخ 3 /2 /93 کان لم یکن تلقی گردیده و مسئولیت شکست مذاکرات متوجه کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهد بود و دولت موظف است در چارچوب NPT اقداماتی همچون فعال‌سازی کامل مراکز غنی‌سازی اقدام به تامین و تولید سوخت هسته‌ای، تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری از راکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی آب سنگین اراک، اقدام به غنی سازی 20 درصد، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه غنی سازی، منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس، فراتر از NPTو منع خروج هرگونه مواد غنی شده از کشور را انجام دهد.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس به شدت مخالفت خود را با هرگونه بازدید از مراکز نظامی و حاکمیتی اعلام کردند، همچنین اعضای این کمیسیون معتقدند برداشتن کلیه تحریم‌ها اعم از اشاعه‌ای و غیر اشاعه‌ای باید صریح و شفاف در توافق ذکر شود به طوری که بلافاصله بعد از توافق باید اجرا گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه که با حضور کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مسئولین وزارت خارجه تشکیل شد، کمالوندی اعلام کرد که هر تصمیمی که مجلس بگیرد، دولت مجری است ولی تصمیم باید با توجه به همه جوانب گرفته شود. اجرای پروتکل هم منوط به تصمیم مجلس است. در این نشست در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از بروجردی، دستغیب، نقوی حسینی، کارخانه‌ای، زاکانی و کریمی قدوسی تشکیل و طرح جامع مورد نظر مجلس تهیه شود.

وی هم‌چنین خبر داد که نشست امروز نخست با حضور مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد و افزود: در این جلسه فتاح با ذکر نام بنیانگذاران کمیته امام از جمله مرحوم عسگراولادی تاکید کرد که انصافا کمیته امداد اقدامات قابل تقدیری در جهت خدمت به اقشار آسیب‌پذیر انجام داده و البته مردم هم بیش از حد قدردان خدمات هستند.

وی ادامه داد:‌ فتاح همچنین تاکید کرد که تلاش‌های بیشتری در این حوزه باید صورت پذیرد؛ باید برای حوزه‌های رفاهی، بهداشت و درمانی و آموزشی مددجویان اقدام کرد. از طرفی دیگر حدود 6 میلیون نفر به انحای مختلف از مستمری ماهانه تا خدمات تک موردی از کمیته امداد خدمت می‌گیرند، از این مجموعه یک میلیون خانواده دارای زن سرپرست خانواده هستند البته مشی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هاست.

انتهای پیام

کد N825978

وبگردی