آفتاب

دولت تدبیر و امید در صحنه عمل؛ حضور40 مقام بلندپایه دولت در 32 شهر

دولت تدبیر و امید در صحنه عمل؛ حضور40 مقام بلندپایه دولت در 32 شهر

40 مقام بلند پایه دولت اعم از معاون اول، وزرا و معاونان رییس جمهوری به همراه معاونیان خود در هفته گذشته در 32 شهر از استان های مختلف کشور به عنوان صحنه عمل اعضای دولت تدبیر و امید حاضر شدند و به تمشیت و تسهیل امور مردم پرداختند.

به گزارش ايرنا، اعضای عالیرتبه دولت با حضور در استان های مختلف کشور ضمن تحقق اهداف خاص سفر خود به بررسی مسایل و مشکلات مردم در حوزه مدیریت خود و نیز تدبیر امور از نزدیک پرداختند.

* - شنبه نوزدهم اردیبهشت - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از روستای گردشگری کندوان در آذربایجان شرقی از عزم جدی این سازمان برای ثبت جهانی این روستا خبر داد و گفت: قرار گرفتن این روستا در فهرست نامزدهای ثبت جهانی یونسکو، نیازمند الزام هایی است که در حال پیگیری برای حل مشکلات آن هستیم.

سلطانی فر در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در حوزه هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز اظهار داشت: معرفی صنایع دستی و شکوفایی قابلیت های تولید کشور به ویژه در استان ها از اولویت های این سازمان است.

معاون رییس جمهوری در جریان سفر به آذربایجان غربی بازدیدی از جنگل های ارسباران نیز داشت بر لزوم ثبت طبیعت بکر ارسباران در حافظه جهانی تاکید کرد.

 

*- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کنفرانس ملی استانداری سازی در یاسوج گفت: استاندارد سازی ایده ها و مالکیت تفکر دو مولفه مهم و پایه های اساسی در توسعه اقتصاد دانش بنیان محسوب می شوند و مهمترین راه تحقق این روش و رویکرد اقتصاد دانش بنیان نیز حمایت و تمرکز روی نیروهای انسانی و نخبه پروری است.

ستاری در سفر یک روزه خود به استان کهگیلویه وبویراحمد از شرکت های دانش بنیان دارویی زرد بند و طبیعت زنده یاسوج نیز بازدید کرد و نشستی نیز با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی دانشگاه این شهر داشت و نشست شورای تخصصی تحقیقاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز شرکت کرد.

 

* - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز گفت: تبریز ظرفیت ایجاد بازار بین المللی تبادل و فروش آثار برتر و برگزیده هنری را دارد و می تواند به عنوان قطب اقتصاد هنر در جهان اسلام مطرح شود.

وی افزود: نخستین گام در مسیر تحقق چنین بازاری امضای پیمان نامه های ورود و خروج آثار هنری بین پدید آورندگان آثار و معافیت های گمرکی میان کشورهای اسلامی است.

 

* - سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره شهدای دانشجوی استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شهادت منشاء فرهنگ سازی است و در این میان شهدای دانشجو با علم، ایمان و معرفت حماسه های بسیاری آفریدند.

وی افزود: شهادت دانشجویان عزیز یک پیام مشخص دارد و آن هم این است که مسیر شهادت هیچگاه در طول تاریخ از مسیر علم آموزی و دانش جدا نبوده و نیست.

 

* - علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمام مراحل اجرایی و برپایی نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار به ناشران واگذار شد.

در جریان این سفر نخستین مجتمع دیجیتال دانش آموزی کشور که با هدف تولید برنامه های مختلف آموزشی و نرم افزار راه اندازی شده است، در مدرسه استقلال شهرکرد راه اندازی شد.

 

* - مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در همایش تجلیل از فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی گیلان در انزلی گفت: در دولت تدبیر و امید به حوزه آموزش و پرورش استثنایی و دانش آموزان آن، توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: تخصیص اعتبار تامین تمامی هزینه های درمانی، دارویی، جراحی و خدمات توانبخشی را اقدام بسیار مهم دولت و مجلس برای کمک به دانش آموزان استثنایی عنوان کرد.

 

* - رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو در بازدید از بیمارستان هاجر شهرکرد از وجود آرامش در بازار دارو در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال کمبود دارو در کشور به 20 قلم کاهش پیدا کند.

به گفته وی، در سال های قبل به خصوص سال 91 و نیمه اول 92 کمبود دارویی به 300 قلم نیز رسیده بود و دسترسی مردم به داروها بسیار کم بود.

 

* - علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین جشن اردیبهشت تئاتر اصفهان گفت: موازنه اختصاص اعتبارات به تئاتر به سمت حمایت از تئاتر استان ها و شهرستان ها تغییر می کند.

وی با بیان این که 80 درصد اعتبارات تئاتر در تهران هزینه می شد، افزود: در سال گذشته به این موازنه رسیدگی شد تا به استان ها و شهرستان ها توجه بیشتری شود.

 

* - یکشنبه بیستم اردیبهشت - علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های سراسر کشور در مشهد گفت: نبود نظارت، سبب جعل مدارک دانش آموختگی یا صدور مدارک غیرمجاز در آموزش و پرورش شده و این یکی از معضلات آموزش و پرورش در مدارس متوسطه است.

وی اظهار کرد: تعداد دانش آموختگان برخی مدارس کشور بیش از ظرفیت سال تحصیلی آنها است که این نشان دهنده تخلف در این مدارس است؛ برای مثال سال گذشته در یکی از استان ها 960 مدرک جعلی دانش آموختگی صادر شده است.

 

* - محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: نگاه دولت در توسعه بنادر و سواحل، بنگاهداری نیست.

وی با بیان این که سرمایه گذاری در بنادر به دلیل حجم بسیار بالا از توان بخش خصوصی به تنهایی خارج است، افزود: بر این اساس و نیز مصوبه قانونی، بودجه سالانه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت های بخش خصوصی فعال در این حوزه را تضمین و ضمانت می کند.

 

* - حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه و بازنشستگان فرهنگی رامسر از معلمان به عنوان معتبرترین قشر جامعه نام برد و گفت: عشق معلمان به تعلیم و تربیت فرزندان ایران از جان و دل است.

وی گفت: دولت نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد از این رو سهم این وزارتخانه در بودجه امسال دو برابر سال گذشته است.

 

* - عبدالحمید احمدی معاون و مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در زنجان گفت: نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور در کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و بزودی به تصویب این شورا می رسد.

وی یادآورشد: در این نظام نامه مسوولیت و وظایف تمام دستگاه ها و بخش های مرتبط با ارتقای سطح فرهنگی بخش ورزش مشخص شده و بر اساس این نظام نامه هر دستگاه یا باشگاهی باید از اتفاقات ورزشی زیر مجموعه خود به طور کامل مطلع باشد و بتواند مسایل فرهنگی آن را مدیریت کند.

وی در جریان این سفر در همایش طلایه داران ورزش، مروجان اخلاق و نیز جلسه شورای عالی فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز شرکت کرد.

 

* - دوشنبه بیست و یکم اردیبهشت - معاون وزیر اطلاعات در همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی با رویکرد امنیت و انتخابات در اصفهان درباره مذاکرات هسته ای گفت: این مذاکرات چه به توافق برسد وچه نرسد، منشاء تحولات در جامعه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرده اند و نسبت به زیاده خواهی و دسیسه های دشمنان نیز هشدار داده اند.

 

* - رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ایران قدرت اول نظامی و دفاعی در منطقه خاورمیانه است.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما به دلیل برخورداری از سرمایه های عظیم علمی، انرژی و وجود مکتب آسمانی اسلامی مورد هدف استکبار قرار گرفته و نظام سلطه در این برهه سرنوشت ساز با ناامن سازی منطقه و ایجاد و تقویت گروه های تکفیری همچون القاعده و داعش درصدد ضربه به اسلام است.

 

* - سه شنبه بیست و دوم اردیبهشت - اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در شورای اداری استان یزد، بحث پس از تحریم را جدی دانست و گفت: اجازه نخواهیم داد تولید ایران یک بار دیگر زمینگیر شود و به هیچ وجه بازار ایران را به بهانه لغو تحریم ها در اختیار خارجی ها قرار نمی دهیم.

وی ادامه داد: شرایط ایران پس از تحریم شرایطی است که هجوم شرکت های خارجی برای کار در ایران را شاهد خواهیم بود و حتما منابع خارجی به سمت ایران خواهد آمد و ما برای این کار برنامه داریم.

معاون اول رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان یزد، شرکت الیاف گستر، خط تولید رادیاتور پانلی ایساتیس و فاز نخست کارخانجات کاشی ارگ ارغوانی یزد را افتتاح کرد.

 

* - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست شورای اداری استان یزد گفت: صنعت گردشگری با حمایت های دولت تدبیر و امید از حالت رکود خارج شده و در مسیر رونق قرار گرفته است.

وی با اشاره به جاذبه های مختلف فرهنگی، مذهبی و زیارتی کشور خاطرنشان کرد: ارزیابی سازمان های جهانی ذیربط این است ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری رتبه 15دنیا، تعداد گردشگران ورودی رتبه 46 و ازجهت درآمد ارزی رتبه 35 دنیا را داراست.

 

* - سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین رونمایی از چهار محصول جدید دارویی و پزشکی نانو در شرکت داروسازی سها وابسته به جمعیت هلال احمر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گفت: با همت نیروهای متخصص و دانشمند عرصه پزشکی کشور امکان تامین بسیاری از داروهای مورد نیاز برای بیماری های خاص در ایران فراهم شده است.

این چهار محصول جدید شامل ماسک نانو، دستگاه تصفیه آب با فناوری نانو، کیسه بی کربنات (ویژه دیالیز) و داروی سولامر برای درمان بیماران دیالیزی است.

 

* - سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در حاشیه سفر معاون اول رییس جمهوری به استان یزد گفت: امسال طرح مشارکت اقتصادی مردم روستاها با هدف توسعه پایدار این مناطق در 100 روستای کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید برای توسعه روستاها افزود: تمام تلاش دولت در برنامه ریزی های روستایی تغییر رویکرد به توسعه پایدار روستایی بوده است.

 

* - محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح شرکت الیاف گستر یزد با بیان این که 50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور به استان یزد اختصاص دارد، گفت: باید به توسعه فولاد آلیاژی و صنایع الکترونیک هم در این خطه توجه شود.

وی وضعیت اقتصادی استان یزد را در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و افزود: پارسال بیش از 500 میلیون دلار از گمرک این استان کالا صادر شده است.

 

* - مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست مدیران مدارس استثنایی و مراکز اختلالات یادگیری استان کردستان در سنندج گفت: در دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای دانش آموزان استثنایی برداشته شده است.

وی با اشاره به عنایت دولت به مدارس استثنایی، از اختصاص اعتبار ویژه برای جابه جایی این دانش آموزان خبر داد و افزود: سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی کردستان نیز کاملا رایگان پیش بینی شده است.

 

* - سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه های کشور (رویش) در دانشگاه شیراز گفت: همدلی و همزبانی به معنای تک گویی و مونولوگ نیست بلکه به معنای استقبال از گفت و گو است.

وی گفت: لازمه همدلی و همزبانی، نقد و نقادی و آزاداندیشی و استقبال از اندیشه ورزان است و خواسته رهبر معظم انقلاب از ما امسال ترویج همدلی و همزبانی یعنی فراهم آوردن زمینه هم افزایی و رشد همدلانه است.

 

* - کلید 2 هزار و 818 واحد مسکن مهر استان سمنان با حضوراحمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تحویل داده شد؛ وی در آیین افتتاح نمادین این واحدها در مسکن مهر سمنان گفت: تا پایان خرداد امسال 80 هزار واحد مسکن مهر در کشور به مالکان تحویل داده می شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات تحویل واحدهای مسکن مهر افزود: در 19 ماه فعالیت دولت یازدهم 480 هزار واحد مسکن مهر به مالکان تحویل داده شده است.

 

* - چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت - شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در دیدار از مرکز آموزش پایه شماره یک انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) واقع در شورآباد بخش کهریزک گفت: شرایط کشور طی 36 سال گذشته از پیروزی انقلاب تا کنون جمهوری اسلامی ایران را به دومین کشور پناهجو در دنیا مبدل ساخته است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب و اتفاقات رخ داده در کشورهای همسایه از جمله افغانستان به گونه ای رقم خورد که از نظر پناه دادن به برادران و خواهران افغان، این جایگاه در عرصه بین الملل برای ایران رقم خورد.

 

* - محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشوردر نشست احزاب، گروه ها و فعالان سیاسی مازندران در ساری با تاکید بر این که باید حرف ها و انتقادات از دولت وجود داشته باشد و اگر این رویه در هشت سال دولت های نهم و دهم وجود داشت، امروز این همه مشکل نمی داشتیم، گفت: اختلاس ها نیز ناشی از اجازه ندادن نقدها است.

وی افزود: اگر این دولت نیز اجاز انتقادات را ندهد به طور یقین با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

 

* - حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جلسه شورای تامین استان مازندران در ساری گفت: ایران در سال گذشته از نظر امنیتی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت و جرایمی که در گذشته بیشتر جنبه افزایشی داشت، کنترل شده و در حد بسیار زیادی کاهش پیدا کردند.

وی افزود: در کشورهای پیرامون با کم ثابتی و حضور تروریست ها مواجه هستیم ولی با تلاش هایی که مجموعه دستگاه های امنیتی انتظامی و دفاعی مسوولان استان ها در مناطق مختلف انجام دادند، از هر گونه تعرض و تحرک مورد نظر گروهک ها جلوگیری شد.

 

* - ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در مشهد گفت: در 15 سال اخیر پنج میلیارد مترمکعب به صورت سالانه از مخازن آب زیرزمینی کاسته شده است.

وی با بیان این که کشور در سال گذشته با بحران کم آبی مواجه بود، افزود: 60 درصد آب کشاورزی و 63 درصد آب شرب کشور از منابع زیرزمینی تامین می شود.

 

* - سید محمد حسین شریعتمدار قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در مشهد گفت: در دقیقه 90 به بی آبی کشور توجه شده لذا جای هیچ توقف و تاخیری در این زمینه وجود ندارد؛ بحران آب را باید قبول کرد و برای حل این مشکل دست به دست یکدیگر داد.

وی افزود: تا چندی پیش هیچ کس بی آبی را به صورت رسمی اعلام نمی کرد و از اسفند سال 1392 به صورت رسمی از بی آبی در کشور پرده برداشته شد و دولت پذیرفت که این موضوع را با مردم در میان بگذارد.

 

* - عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در مشهد گفت: تنها راه فائق آمدن بر مشکل بحران آب، همکاری همه آحاد جامعه است و قطعا مجموعه دولت به تنهایی نمی تواند با این بحران مقابله کند.

وی با اشاره به این که در شرایطی که با بحران کم آبی مواجه هستیم تولید برق به وسیله آب یک اشتباه بزرگ است، افزود: آبی که برای تولید برق در خوزستان مورد استفاده قرار می گیرد به کارون و سپس به خلیج فارس می ریزد.

 

* - علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش مدیران آموزش متوسطه فارس با اشاره به طراحی و ایجاد سامانه الکترونیک ثبت نام از دانش آموزان گفت: امسال تنها والدین و دانش آموزان پایه های اول و هفتم باید برای ثبت نام در مدارس حضور یابند.

وی افزود: دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان نهایی و به استان های مختلف ارسال شده است که بر مبنای آن دانش آموزان بین پایه ای برای ثبت نام نیاز به حضور در مدارس ندارند.

 

* - سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، آموزش، نظارت و هدایت شرکت های تعاونی برای کار و فعالیت را در اولویت این وزارتخانه دانست و گفت: با این اقدامات جلو تخلفات و سوء استفاده های مالی را می گیریم.

وی به تشکیل 12 هزار تعاونی مسکن در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از طریق این تعداد تعاونی 1.5 میلیون واحد مسکن احداث شده است .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این سفر تفاهم نامه همکاری بین این وزارتخانه و استانداری کردستان را امضا کرد و گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد شغل را ایجاد شرکت های تعاونی است زیرا با جمع آوری سرمایه های خرد مردم می توان شغل و درآمد ایجاد کرد.

 

* - رسول دیناروند معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو کشور در گردهمایی معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در ساری از کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارو در سال گذشته خبر داد و گفت: روند کاهش واردات دارو امسال نیز ادامه می یابد.

وی افزود: اگر چه کاهش وارادات دارو از سال 90 در کشور آغاز شد ولی روند کاهشی سال گذشته چشمگیرتر از سال های پیش از آن بود و شیب واردات دارو به کشور همچنان نزولی خواهد بود تا به توقف کامل برسد و تجویز منطقی و آگاهانه دارو در جامعه رونق بگیرد.

 

* - طاهر موهبتی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند گفت: کاهش هزینه های پرداختی بیماران صعب العلاج در دستور کار امسال این وزارتخانه است.

وی با بیان این که تامین سلامت اولویت وزارت بهداشت است، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش پرداختی هزینه های درمان از سوی مردم از 38 درصد به 6 درصد در شهرها و سه درصد در روستاها بوده ایم.

 

* - ملک محمد نجفی معاون توسعه مدیریت منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از پروژه ورزشی و فرهنگی کارگران شهرستان ساوه گفت: 144 مجتمع ورزشی و فرهنگی برای کارگران در سطح کشور در دست ساخت است.

وی افزود: اعتبارات ساخت و تجهیز مجتمع های ورزشی و فرهنگی در سال 93 معادل 160 میلیارد ریال بوده که امسال به 230 میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

* - امیر رضا خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در نشست با مسوولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای به بهره برداری رسیدن آنها، نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی افزود: یکی از معضلات ما بخش حقوقی است و با توجه به آرای صادره علیه وزارتخانه، باید 40 هزار میلیارد ریال پرداخت کنیم.

 

* - سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در هفتمین جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: طرح رتبه بندی معلمان یک حد نهایی نیست بلکه به عنوان یک نقطه شروع برای ارتقاء وضعیت معلمان است.

وی اظهار کرد: دولت به این باور رسیده که نظام پرداخت ها در آموزش و پرورش به یک طرح مانند رتبه بندی نیازمند است و با نگرش مثبتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات به وجود آمده، امیدواریم نتایج مطلوب را کسب کنیم.

 

* - حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در ارومیه گفت: دولت یازدهم از رسانه های مروج همدلی، همزبانی و وحدت حمایت می کند.

وی افزود: از فعالیت نشریاتی که به دنبال تقویت وحدت و انسجام ملی در کشور هستند، استقبال کرده و بیش از دیگر مطبوعات از آنها حمایت های لازم را انجام می دهیم.

 

* - کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران ادارات تابعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده، از امسال 2 میلیون نفر در مناطق روستایی، عشایری محروم کشور مهارت های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

وی افزود: طرح توانمندسازی و ارایه مهارت آموزشی به حوزه روستایی، کشاورزی و گردشگری کشور در هشت مرحله با همکاری دهیاری ها و مدیران استانی با محوریت نیازسنجی آموزش و اشتغال و بهره وری نیروی انسانی از امسال برگزار می شود.

 

* - محمدعلی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهادکشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز گفت: با توجه به استخدام هشت هزار و 700 نیروی جدید در این وزارتخانه، مراکز خدمات حمایتی جهاد کشاورزی در مناطق مختلف کشور فعال تر خواهد شد.

وی افزود: بخشی از این نیروها به عنوان مهندسان ناظر حوزه کشاورزی جذب شده اند تا با بهره گیری از روش های نوین کشاورزی در پویایی و پیشرفت بخش کشاورزی اثر گذار باشند.

 

* - پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت - محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی 500 میلیارد ریال از طریق ادارات و شرکت های دولتی سرمایه گذاری می کند.

وی اظهار داشت: در سال جاری 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصادی سرمایه گذاری می شود.

نوبخت روز جمعه در جریان این سفر باند دوم محور شهرکرد - بن به طول 19 کیلومتر را افتتاح کرد.

 

* - علی اصغر فانی وزیر آموزش و پروش در همایش به سوی استان بدون بیسوادی در زاهدان گفت: 99 درصد دانش آموزان لازم التعلیم سراسر کشور سر کلاس های درس حاضر هستند و انسداد مبادی بیسوادی، یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پروش است.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد از سن 6 سال که زمان ورود کودکان به مدرسه است، کار آموزش آنان آغاز شود زیرا یادگیری در این دوران پایداری و موفقیت بیشتری دارد.

 

* - ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت و درمان وآموزش پزشکی در نشست با کارکنان دانشکده علوم پزشکی و نماینده خلخال گفت: 24 تا 28 درصد از جمعیت کشور به نوعی دارای علایم بیماری های روحی و روانی بوده و نیازبه مداخله عوامل بهداشت و درمان دارند.

وی افزود: بیماری های فشارخون، دیابت، بیماری های خاص و نیز بیماری های روحی، روانی از جمله بیماری هایی هستند که وزارت بهداشت و درمان برای کاهش آنها باید برنامه ریزی و تلاش کند.

 

* - علی زرافشان معاون وزارت آموزش و پرورش و رییس ستاد بازگشایی مدارس کشور در نشست خبری در شیراز گفت: فرآیند سنجش سلامت دانش آموزان ورودی پایه اول دبستان الکترونیکی و به سامانه ثبت نام مدارس متصل شد و به این ترتیب زحمت خانواده ها را برای رفت و آمد کاهش می دهد.

رییس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش (پروژه مهر 94) گفت: والدین دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خرداد تا حداکثر پایان تیرماه به دبستان های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرآیند سنجش سلامت آنها صورت گیرد.

 

 

* - سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش تدبیر در توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای پیوند زدن کانون های دانش به اقتضائات زندگی مردم تلاش کنیم تا به رشد و توسعه پایدار دست یابیم.

وی افزود: رسیدن به افق های مطلوب جز با پذیرش محوریت دانش و کانون دانش یعنی دانشگاه محقق نخواهد شد.

 

* - هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در جلسه هم اندیشی مسایل معماری و شهرسازی خراسان رضوی در مشهد گفت : 70 درصد درآمد شهرداری ها از محل ساخت و سازهای ساختمانی کسب می شود و تنها 2،5 درصد درآمد شهرداری ها ناشی از معیشت زندگی شهرنشینی است.

وی با اشاره به این که بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری ها از محل صنعت ساختمانی و کدهای درآمدی ناپایدار کسب می شود، تصریح کرد: در سال جاری حدود 550 میلیارد ریال در حوزه شهری هزینه می شود.

 

* - محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در جمع فرمانداران، معاونان فرمانداری ها و بخشداران گلستان در گرگان گفت: سیاست کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و مراحل آخر را طی می کند.

وی اظهار داشت: این سیاست پس از تصویب باید مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد و سپس ابلاغ شود و برای اجرایی شدن نیاز به قانون دارد.

 

* - جمعه بیست و پنجم ادیبهشت - مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسمی به مناسب 25 اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی در مشهد با تاکید بر اهمیت اهدای جایزه جهانی فردوسی به پژوهشگران گفت: در سال 1395 جایزه جهانی فردوسی به فردوسی شناسان و پژوهشگران این عرصه اهدا می شود.

وی افزود: اهدای این جایزه می تواند زمینه فعالیت های پژوهشی را در حوزه فردوسی شناسی گسترش دهد.

 

* - مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه یازدهمین دوره مسابقات کشتی باچوخه یادواره سردار شهید بابامحمد رستمی در قوچان گفت: کشتی باچوخه رشته ای ورزشی و یک مراسم آیینی ریشه دار است که با فرهنگ مردم پیوند خورده و به عنوان میراث ناملموس به شمار می آید.

وی با اشاره به نزدیکی قوچان به مشهد پایتخت معنوی ایران اظهار داشت: شهرستان قوچان معبر گردشگری به حساب می آید که با معرفی جاذبه هایش و فراهم کردن زیرساخت ها می توان آن را به سمت مقصد گردشگری هدایت کرد.

 

* - عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید چندساعته از مرز ایران و افغانستان در شهرستان تایباد با بیان این که دولت تدبیر و امید برنامه های ویژه ای در حوزه صادرات و واردات کالا با افغانستان دارد، اظهار داشت: مرزهای ایران در امنیت کامل قرار دارد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این میان مرز دوغارون شهرستان تایباد از امن ترین نقاط مرزی شرق کشور است.

وزیر کشور با سفر به شرق استان خراسان رضوی، میهمانشهر اتباع خارجی را در تربت جام نیز مورد بازدید قرار داد و ضمن حضور در جمع اتباع خارجی ساکن این میهمانشهر، با آنها گفت و گو کرد.

 

* - عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان بازدید از اردوگاه سنگ سفید شهرستان فریمان گفت: در سال گذشته حدود 600 هزار تبعه غیرمجاز خارجی از ایران به کشورهایشان بازگردانده شدند.

وی افزود: یک میلیون اتباع غیرمجاز در کشور وجود دارند که وزارت کشور و دستگاه های امنیتی به صورت روزانه با آنها برخورد می کنند.

 

* - سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از اجرای طرح نورآوران سلامت در شهرستان محروم مراوه تپه در شرق استان گلستان گفت که با توجه به توزیع و پراکنش جمعیتی در گلستان، فعالیت امداد هوایی برای این استان ضرورت دارد و لازم است که سازمان هلال احمر در جهت تامین آمبولانس هوایی و پوشش هوایی اقداماتی انجام دهد.

وی در خصوص اجرای طرح خیریه نورآوران سلامت نیز که در راستای ارایه خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی در مناطق محروم است، یادآور شد: خوب است در کنار کار حرفه ای، برای محرومین هم در مناطق مختلف کارهایی انجام شود.

 

* - نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه توسعه و تعمیق زیارت در استانداری خراسان رضوی از تشکیل شورای سراسری راهبردی فناوری نوین در زیارت خبر داد و افزود: این شورا با هدف بسترسازی، هم افزایی و استفاده از فناوری های نوین برای توسعه و تعمیق فرهنگ زیارت کشور تشکیل می شود.

وی ادامه داد: کمیته های تابعه این شورا در استان های دست اندرکار زیارت نظیر خراسان رضوی، قم و فارس تشکیل و مصوبات آن را پیگیری می کنند.

 

* - سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان از توابع خراسان شمالی گفت: 20 هزار کیلومتر از 153 هزار کیلومتر راه روستاهای بالای 20 خانواری کشور، خاکی است.

وی اظهار کرد: 105 هزار کیلومتر دیگر از این راه ها آسفالت و 28 هزار کیلومتر نیز شوسه است.

 

* - پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نشست هم اندیشی پژوهشکده شهر معنوی ثامن در مشهد گفت: در شهر مشهد آثار بافت تاریخی نابود شده زیرا هویت هایمان را تبدیل به فرصت نکردیم لذا بافت قدیمی شهرها در حال نابودی است.

وی افزود: در همه جای ایران اگر آجری روی آجر گذاشته شود، باید از کمیسیون ماده پنج تایید گرفته شود اما این موضوع در منطقه ثامن مشهد انجام نمی شود.

2929

کد N825954

وبگردی