آفتاب

هشدار رئیس جمهور بروندی درباره تهدید الشباب

هشدار رئیس جمهور بروندی درباره تهدید الشباب

رئیس جمهوری بروندی برای نخستین بار از زمان کودتای ناکام علیه دولتش امروز(یکشنبه) در پایتخت این کشور در انظار عمومی ظاهر شد و نسبت به تهدید افراطگرایان سومالیایی الشباب علیه کشورش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور بروندی در شهر آفریقا پس از طرح پی‌یر نکورونزیزا، رئیس جمهوری این کشور برای رسیدن به سومین دور ریاست جمهوری دستخوش بحران شده است.

منتقدان می‌گویند این اقدام نکورونزیزا بر خلاف قانون اساسی است. از زمان آغاز این بحران تقریبا به صورت روزانه اعتراضاتی علیه نکورونزیزا برگزار شده است.

رئیس جمهور بروندی که از چند روز پیش در پایتخت این کشور در انظار عمومی ظاهر نشده بود، در یک کنفرانس خبری در این شهر تاکید کرد که از بابت تهدید شبه‌نظامیان الشباب علیه کشورش بسیار نگران است. وی در این سخنان اشاره‌ای به بحران سیاسی به وجود آمده در کشورش نکرد.

بروندی یکی از کشورهایی است که نیروهای نظامی‌اش را در نیروی حافظ صلح اتحادیه آفریقا که با شبه‌نظامیان الشباب در سومالی می‌جنگند مشارکت داده است.

در سال‌های اخیر گروه الشباب به کنیا و اوگاندا که از جمله کشورهای مشارکت‌کننده در نیروی حافظ صلح اتحادیه آفریقا هستند، حمله کرده است.

انتهای پیام

کد N825934

وبگردی