آفتاب
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید کرد

30 میلیارد تومان هزینه تعویض مخازن یک هزار اتوبوس گاز سوز

30 میلیارد تومان هزینه تعویض مخازن یک هزار اتوبوس گاز سوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده گاز سوز هستند، گفت: در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی ما عمر مخازن این اتوبوس‌ها است که نیاز به تعویض دارد.

به گزارش سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیمان سنندجی در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا به ارائه گزارشی در ارتباط با تست ایمنی مخازن اتوبوس های گاز سوز پرداخت و با اشاره به میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر میانگین سن اتوبوس‌های شرکت واحد 8 سال است که در این میان تعداد 2888 دستگاه اتوبوس گاز سوز هستند.

وی با بیان اینکه سن اتوبوس‌های گاز سوز بیش از سن میانگین ناوگان است و می‌توان گفت بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های فرسوده گاز سوز هستند، اظهارداشت: همانطور که می‌دانید اتوبوس‌های گاز سوز دارای مخازنی هستند که اگر شرایط ایمنی در آن رعایت نشده باشد مانند یک بمب ساعتی در حال حرکت می‌ماند از اینرو با همکاری شورای اسلامی شهر تهران تست ایمنی مخازن این اتوبوس‌ها از اسفند سال 92 آغاز شد که به فضل الهی تمامی اتوبوس های گاز سوز تا اسفند سال 93 تست ایمنی شدند و امروز هیچ اتوبوس گاز سوزی وجود ندارد که تست ایمنی نشده باشد.

وی با بیان اینکه کلیه مخازن CNG می بایست توسط سازمان بازرسی واجد شرایط در یک دوره زمانی 36 ماهه بطور چشمی بازرسی شوند و می بایست بعد از سه سال یکبار بصورت هیدرو استاتیک از لحاظ خستگی ساختار متریالی بررسی کامل شوند، خاطر نشان کرد: در تست های ایمنی مخازن جمعا تعداد 839 مخزن صدمه دیده و از رده خارج شده و منهدم شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین گفت: درحال حاضر مهمترین چالش پیش روی ما عمر مخازن است که به دلیل کمی عمر این مخزن ها باید نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

وی در شرح دلایل خود در تعویض این مخزن ها افزود: عدم امکان توقف اتوبوس‌های گازسوز با عمر بالای مخازن به دلیل حفظ نظم عمومی شهر، جلوگیری از قطع درآمد اتوبوسرانان بخش خصوصی و امکان انفجار وآتش سوزی آنها بویژه هنگام سوختگیری از جمله مواردی است که ضرورت تعویض این مخازن را بیش از پیش آشکار می کند.

سنندجی یاد آور شد: در حال حاضر هزینه تعویض مخزن هر اتوبوس 30 میلیون تومان می شود که اگراین مبلغ را برای یک هزار اتوبوس در نظر بگیریم بالغ بر 30 میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت . این در شرایطی است که هزینه تست ایمنی مخازن به ازای هر اتوبوس 417 هزار تومان بوده که شهرداری تهران پرداخت نموده است حال آنکه تست ایمنی مخازن بر عهده وزارت کشور می باشد.

وی تاکید کرد: امروزه علاوه بر اتوبوس‌های گاز سوز باید نگران مخازن تاکسی های گاز سوز هم باشیم که باید فکری اساسی برای آن شود.

سنندجی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :این اتوبوس های گاز سوز توسط شرکت های داخلی ساخته می شوند و طریقه آن هم این گونه است که اتوبوس های پایه دیزل را به گاز سوز تبدیل می کنند حال آنکه با این اقدام امکان نصب کولر در این اتوبوس ها از بین می رود و از یک ماه دیگر شاهد اعتراضات مردمی خواهیم بود حال آنکه جایگزینی برای آن نداریم .

به گزارش سایت شورای شهر تهران، وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما جابجایی مخازن این اتوبوس ها است در حالی که عمر مفید آنها به پایان رسیده ، در حال حاضر تغییر مخازن و جابجایی انها جرم محسوب می شود و تعویض مخازن و انهدام آنها تنها توسط شرکت مورد تایید ما انجام می شود .

انتهای پیام

کد N825872

وبگردی