آفتاب

فعال آمریکایی:ماموریت کشتی ایرانی، تسکین درد و رنج های یمنی هاست

فعال آمریکایی:ماموریت کشتی ایرانی، تسکین درد و رنج های یمنی هاست

کالب ماپین، روزنامه نگاران و فعال صلح آمریکایی حاضر در کشتی کمک های ایرانیان به یمن تاکید کرد که هدف این ماموریت بین المللی، کاهش دردهای مردم یمن در میان تجاوزات سعودی ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سی پی آر نیوز، کشتی شاهد، روز دوشنبه ایران را با ۲۵۰۰ تن کمک های پزشکی،آرد،  آب و سایر امکانات این کشور را به مقصد بندری در غرب یمن ترک کرد.

این فعال سیاسی آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی پی آر نیوز تاکید کرد که اصلی ترین هدف این کشتی رساندن این مطلب است که کشتی شاهد یک تلاش صلح آمیز و بین المللی برای رساندن کمک به مردم یمن است که زیر بمباران آل سعود قرار دارند.

وی اضافه می کند که در این کشتی علاوه بر ۵۰ دکتر و تکنیسن ایرانی، فعالان صلح از کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه نیز حضور دارند.

این فعال حقوق صلح آمریکایی با یادآوری حمله عربستان سعودی به هواپیمای کمک رسانی ایرانی در ماه گذشته گفت: ممکن است مجددا این اتفاق نیز تکرار شود، و بیان داشت که وی امیدوار است اگر تلاشی برای توقف این کشتی انجام گیرد، مردم بدانند که چه واقعیتی اتفاق افتاده است، زیرا قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد رسانه های امریکایی هدف این ماموریت را تحریف کرده اند.

وی متوقف کردن کمک های هلال احمر توسط نیروی های سعودی را نقض قوانین بین المللی عنوان کرد.

کد N825811

وبگردی