آفتاب

سخنرانی جورج بوش و دفاع از آزادی مذهبی

سخنرانی جورج بوش و دفاع از آزادی مذهبی

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در نخستین سخنرانی خود از زمان ترک سمتش در سال 2009، در دانشگاه ساترن متدودیست از آزادی مذهب دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه هافینگتون پست، جورج بوش پسر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: به خاطر اینکه یک خدای مهربان دارید می‌توانید امیدوار باشید. اینکه این حرف را قبول کنید یا خیر، انتخاب شماست. این انتخاب دولت شما نیست. این برای آینده کشور مهم است که ما این مساله را به یاد بیاوریم که آزادی در پرستش کسی که می‌خواهیم، عقیده و باور ما باشد.

سخنرانی جورج بوش پسر در حالی صورت گرفت که جب بوش، برادرش و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا احتمالا نامزد می‌کند. جب بوش با سوالات زیادی درباره دستور حمله به عراق در 2003 و در دوران ریاست‌جمهوری برادرش روبه‌رو است.

جورج بوش پسر همچنین در این سخنرانی خوشبینی خود را نسبت به آینده ابراز داشت و گفت: برخی می‌گویند روزهای خوب آمریکا دیگر تمام شده اما من خلاف این باور را دارم.

وی که با درجه +C (پایین‌ترین نمره قبولی) از دانشگاه ییل آمریکا فارغ‌التحصیل شده، به شوخی خطاب به دانشجویانی که چنین رتبه‌ای را گرفته‌اند، گفت: نگران نباشید. شما هم می‌توانید رئیس‌جمهور شوید!

انتهای پیام

کد N825810

وبگردی