آفتاب
رسایی:

جاهلیت مدرن با بیداری ملت‌ها خنثی می شود

جاهلیت مدرن با بیداری ملت‌ها خنثی می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جاهلیت مدرن با بیداری ملت‌ها خنثی می شود.

به گزارش خبرگزای مهر، دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری موضوعی بود که در مصاحبه حمید رسایی با برنامه «رویداد» مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن برشمردن محورهای اصلی این دیدار عنوان کرد: مقام معظم رهبری در صحبت روز گذشته خودشان به جاهلیت مدرن اشاره کردند. در ویژگی این جاهلیت هرچند رفتارها و حرکات بدون منطق و مبناست، اما در ظاهری علمی عرضه می شود و به همین دلیل این تعبیر متناقض (جاهلیت در کنار مدرن) را عنوان کردند.

 رسایی در ادامه به راهکار خنثی سازی جاهلیت مدرن اشاره کرد و افزود: ملت های مسلمان و مظلوم باید به جایگاه خود پی برند؛ رهبری در این راستا به بیداری اسلامی اشاره کردند که سرکوب شدنی نیست [و در نهایت] سبب بیداری ملت ها و مقابله با جاهلیت خواهد شد.

رسایی در ادامه مورد تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر «نقش تزویر امریکا در منطقه» گفت: امریکا تلاش می کند استعمار خود را به شکلی نوین اجرایی کند.

وی افزود: امروز حضور نظامی، اولویت اول یک کشور مستکبر نیست؛ بلکه تلاش می کند عوامل و عناصر خود را در کشورها مستقر و اهداف خود را دنبال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: استکبار جهانی در جایی که به حضور این عناصر و عوامل نیازی نبیند، از سرکوب ملت ها در منطقه حمایت می کند.

رسایی در ادامه گفت: امریکا که مدعی دموکراسی است، به بهانه عدم موجودیت دموکراسی در برخی کشورها، آن ها را تحت فشار قرار می دهد؛ اما در عربستان که حتی خانم‌ها حق رای دادن ندارند و حتی در خصوص حقوق عادی بشرِ اولیه-رانندگی- ممنوعیت وجود دارد، مورد حمایت امریکاست.

وی افزود: این در حالی است که استکبار جهانی برخی احکام در جمهوری اسلامی ایران، که مردم خود خواستار اجرای آن هستند را نقض حقوق بشر می داند و این، همان چهره تزویر امریکاست.

رسایی در ادامه به بحث امنیت خلیج فارس به عنوان یکی از ادعاهای مقامات امریکایی گفت: خلیج فارس نقطه ای استراتژیک است و بخش اعظم نفت و گاز دنیا از این منطقه می گذرد و طبیعی است که امنیت چنین منطقه ای بر عهده کشورهای آن منطقه باشد.

رسایی با بیان این مطلب افزود: کشورهای منطقه می توانند زندگی مسالمت آمیزی را کنار یکدیگر داشته باشند؛ کمااینکه تاکنون نیز داشته اند؛ از سوی جمهوری اسلامی تاکنون هیچ تعرضی نسبت به هیچ کشوری صورت نگرفته و در مواقعی نیز طرفدار مردم کشورهای مظلوم منطقه بوده است.

این نماینده مجلس به طرح شعار ایران هراسی از سوی امریکا و بدبین ساختن کشورهای منطقه نسبت به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس پشتوانه مردمی ندارند؛ بنابراین امریکا از طریق ایران هراسی می تواند پشتوانه ای برای حضور خود در منطقه پیدا کند؛ چون این کشورها احساس می کنند برای بقا نیازمند حمایت امریکا هستند.

رسایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر قرار است خلیج فارس ناامن شود، این ناامنی برای همه خواهد بود؛ یعنی نفت اروپا و امریکا که از خلیج فارس عبور می کند، دچار ناامنی خواهد شد.

کد N825785

وبگردی