آفتاب

تظاهرات صدها اسرائیلی در دیمونا

تظاهرات صدها اسرائیلی در دیمونا

صدها شهروند اسرائیلی در دیمونا در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و اخراج شدن، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز (یکشنبه) نوشت، تظاهرکنندگان که تعداد آنها به دو هزار تن می‌رسید به اخراج احتمالی کارگران و مداخله دولت، در شهر دیمونا که در اعتصاب به سر می‌برد اعتراض دارند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس ائتلاف "اتحاد صهیونیستی" در پارلمان و رهبر مخالفان در اراضی اشغالی در جریان این اعتراضات گفت: امروز جلسه کنست (پارلمان اسرائیل) لغو شد و باید جلسه‌ در این جا برگزار می‌شد، ما با گروهی از اعضای کنست از تمامی احزاب به این جا آمدیم.

وی افزود: تمامی ساکنان نقب جمع شده و خواهان تغییراتی اولویت‌ بندی‌ها هستند، ما در این جا خواهان عدالت اجتماعی واقعی هستیم و این عدالت از دیمونا آغاز می‌شود.

هرتزوگ گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل میلیون‌ها شِکِل را به خاطر ساختن کارگاهی برای خود در قدس که تنها 61 کارگر دارد، به هدر داد، این کارگاه در حالی ساخته شد که 25 کارگاه‌های دیگر در دیمونا و شهرهای اطراف آن در دهه‌ی اخیر بسته شدند و هزاران کارگر اخراج و به خیابان‌ها پرت شده‌اند.

شهر دیمونا نیروگاه اتمی دیمونا را در خود جای داده. در طول سال‌ها اسرائیل در این مرکز به طور مخفیانه و به‌دور از نظارت جامعه جهانی مشغول ساخت سلاح هسته‌ای بود که بعدها با فاش شدن این برنامه، تولید و نگهداری بمب‌های اتمی در این مرکز تقریبا به شکل علنی انجام می‌شود گرچه هنوز تل‌آویو رسما آن را اعلام نکرده است.

دیمونا مرکز یهودیان سیاه‌پوستی است که اکثراً از اتیوپی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N825765

وبگردی