آفتاب
نجف نژاد به ایسنا خبر داد

تقدیم طرح دو فوریتی تعیین چارچوب واگذاری سرخابی‌ها به هیأت رئیسه

تقدیم طرح دو فوریتی تعیین چارچوب واگذاری سرخابی‌ها به هیأت رئیسه

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی تعیین چگونگی واگذاری استقلال و پرسپولیس و ارائه آن به هیأت رئیسه خبر داد و گفت که در این طرح نمایندگان سه قوه در روند واگذاری این دو باشگاه نظارت می‌کنند.

مقداد نجف نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: طرح دو فوریتی تعیین چگونگی واگذاری دو شرکت فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس با 135 امضاء تقدیم هیأت رئیسه شد. این طرح دارای یک ماده واحده و 4 بند است که در آن قید شده که با توجه به انجام سه مزایده ، مزایده چهارم واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار نشود.

وی با بیان اینکه در این طرح برلزوم داشتن اهلیت و قابلیت لازم خریداران این دو باشگاه تاکید شده است گفت : طبق این طرح 49 درصد از سهام برای هواداران و پیشکسوتان به عنوان پشتیبانان و سرمایه داران اصلی دو تیم اختصاص داده شده اند و 51 درصد به بخش خصوص داده شده است.

وی با بیان اینکه با این طرح مکانیزم اجرای واگذاری دو باشگاه تغییر داده شده است گفت که این طرح به صورت شفاف و روان موضوع واگذاری را تعیین کرده اند به طوری که نماینده سه قوه نیز در حسن انجام کار نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس یک واگذاری معمولی نیست گفت: قرار است دو باشگاه پرطرف و پر افتخار در آسیا واگذار شود بنابراین کار باید به صورت روشن و دقیق صورت گیرد و نباید واگذاری این دو باشگاه را با واگذاری یک کارخانه یکی دانست.

رئیس فراکسیون ورزش در پایان با تاکید بر این طرح تمامی چارچوب های واگذاری مشخص شده است گفت که اگر این طرح تبدیل به قانون شود لازم اجرا است بعد از سه نوبت برگزاری مزایده خواستار به تعویق انداختن مزایده چهارم هستیم قطعا با ورود مجلس موضوع شفاف و روشن می‌شود.

انتهای پیام

کد N825740

وبگردی