آفتاب

راهپیمایی اعتراضی مردم غنا علیه دولت

راهپیمایی اعتراضی مردم غنا علیه دولت

هزاران تن از مردم غنا در بخش‌هایی از آکرا، پایتخت این کشور راهپیمایی صلح آمیزی برگزار کرده و نسبت به ناکامی دولت در حل بحران سه ساله برق که کسب و کار را کساد کرده و مانع رشد اقتصادی شده، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی که توسط هنرمندان و اشخاص مشهور غنا سازماندهی شده، باعث تجمع اساتید، کارمندان دولت و کارمندان بخش خصوصی شد.

معترضان لباس‌های مشکی و قرمز به تن کرده و همزمان با سردادن شعارهای ضد دولتی چراغ‌های نفتی و شمع به دست داشتند.

رشد اقتصادی در غنا که زمانی سرمایه گذاران در آفریقا را جذب می‌کرد، به دنبال بحران مالی که دولت را مجبور به درخواست حمایت مالی از صندوق بین‌المللی پول کرده و شهرتش در مدیریت مالی را متزلزل کرد، به شدت کاهش یافته است.

اما بحران انرژی است که کسب و کار داخلی را مختل کرده و باعث خشم مردم عادی غنا شده است. در حال حاضر شرکت برق تنها 12 ساعت از یک دوره 36 ساعته را تامین می‌کند.

برگزار کننده این راهپیمایی گفت: حرف ما این است که سه سال برای حل این بحران کافی است. این بحران خسارت سنگینی به زندگی ما وارد کرده است.

دولت غنا مقصر این مشکل را مصرف بی‌رویه انرژی در سال‌های قبل می‌داند. دولت قصد دارد تا نیروگاه‌های انرژی اضطراری استقرار کرده و برای افزایش ظرفیت کارخانه‌های تولید برق از 3000 به 5000 مگاوات در سال 2017 میلادی نیروگاه‌های بیشتری تاسیس کند.

انتهای پیام

کد N825672

وبگردی