آفتاب
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

چهره آل سعود تا ابد سیاه و پلید خواهد ماند

چهره آل سعود تا ابد سیاه و پلید خواهد ماند

رئیس پیشین قوه قضائیه با تأکید بر اینکه آمریکا باید راستی آزمایی در لغو تحریم ها داشته باشد، گفت: چرا ما فقط باید راستی آزمایی کنیم؟ چرا خود آنان در لغو تحریم ها راستی آزمایی نمی کنند؟ ما چه زمانی دروغ گفته ایم؟ ما چه زمانی دست به این تجاوزات وحشیانه زده ایم؟ شما دروغگو هستید؛ پس شما باید راستی آزمایی کنید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویین ایران (ایسنا)، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد محمدیه با اشاره به آتش افکنی های دشمنان در منطقه، اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به دنبال فتنه بوده و به جنگ های نیابتی دست زده است.

رئیس پیشین قوه قضاییه با اشاره به ادعای حقوق بشر دشمنان، ابراز داشت: یکی از کارهای آنان، راه اندازی گروه های تکفیری از جمله داعش است که نکته جالب اینجاست که جهانیان را فریب داده و در ظاهر به مقابله با این گروه می پردازند؛ اما در عمل به آنان سلاح داده و همکاری دارند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که مکر، حیله و تزویر در جاهلیت امروز بی نظیر است، خاطرنشان ساخت: امروز استکبار جهانی در ممالک اسلامی ایجاد اغتشاش و فتنه کرده؛ سپس آن حکومت را نالایق دانسته و حکم به برکناری رئیس جمهور می دهند.

این استاد درس خارج حوزه ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان را حمایت از فتنه دانسته و حزب الله لبنان را تروریست می دانند که این مواضع غلط، واقعا مایه شرمساری آنان است.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: تخریب زیرساخت ها، میراث فرهنگی، فرودگاه ها و ... از جمله اعمال تروریستی آنان در کشورهای منطقه است.

وی با بیان این که دشمن، ادعای نا امنی در منطقه را دارد، اذعان داشت: از زمانی که پای آنان در منطقه باز شده، ما شاهد نا امنی در منطقه بوده و این فتنه گری ها و کشت و کشتارها با حضور خود آنان آغاز شده است.

رئیس پیشین قوه قضاییه با بیان این مطلب که امروز حوادث دردناکی در جامعه اسلامی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت:امروز خوشبختانه عزت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام ناب و اهل بیت(ع) روز به روز بیشتر و در حال فزونی است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری دشمنی های استکبار را در راستای عظمت، روشنگری و حقانیت اسلام دانست و گفت: فتنه گری های مذهبی و طائفه ای از برنامه های آنان بوده که در مقابل باید وحدت داشت و ایستادگی کرد.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه کارنامه جمهوری اسلامی ایران سفید و بدور از هرگونه فریب و نیرنگ است، ابراز داشت: علمای اسلام از قدیم تا به امروز با مذهب های ساختگی انگلیسی و ... مقابله و جهان تشیع را از این آفات و آسیب ها آگاه می کردند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: قدرت و توانمندی مکتب اهل بیت(ع) جامع تمام نیازهای مادی، معنوی، اخلاقی و اجتماعی انسان هاست و ایران اسلامی نیز بر پایه همین مکتب پایه ریزی شده و نظامی متقدر، همراه با عقلانیت و دوری از وحشی گری راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد خشونت و وحشی گری هایی از سوی برخی از ممالک به ظاهر اسلامی در منطقه هستیم که به هیچ وجه قابل قبول نبوده و اسلام چنین دستوری ندارد.

رئیس پیشین قوه قضاییه خاطرنشان ساخت: بیداری اسلامی و بیداری ملی در منطقه از نورافشانی های جمهوری اسلامی ایران بوده که نظام سلطه متوجه آن شده و به دنبال فتنه انگیزی و دشمنی است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقایع یمن، تصریح کرد: امروز عربستان روی اسرائیل را سفید کرده و فجایع انسانی را رقم زده است؛ البته چهره این دست نشانده نظام سلطه، روز به روز بر همگان روشن تر می شود.

این استاد درس خارج حوزه افزود: یمن ارتباط خاصی با جمهوری اسلامی ندارد؛ اما مورد دشمنی ها قرار گرفته و کشتارهای فجیعی در آن در حال انجام است.

هاشمی شاهرودی با تأکید بر اینکه علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه باید حوادث زمان را به درستی دنبال کنند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به دنبال بصیرت بخشی به جهان بوده؛ اما در مقابل دروغ پردازی ها و تشویش اذهان یکی از حربه های دشمنان برای مقابله با بصیرت افزایی است.

وی با تأکید بر اینکه باید روز به روز بر بصیرت خود بیافزاییم، اظهار داشت: تبیین مقاصد نظام اسلامی، یکی از کارهایی است که باید انجام شود؛ چراکه خون های ارزشمند، پاک و مقدسی در راه حدوث و بقاء این نظام بر زمین ریخته شده است.

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه مسئولان نباید فقط به فکر اقتصاد کشور باشند، ابراز داشت: اداره کشور به تنهایی مقصد نیست؛ بلکه هدف اصلی احیای آرمان های بلند اسلامی و دنباله روی راه اهل بیت(ع) است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: یاری مستضعفین جهان و دفاع از مظلوم، یکی از وظایف نظام اسلامی است که باید به آن پرداخت.

این استاد درس خارج حوزه، خاطرنشان ساخت: امروز 12 میلیون یمنی در بی آبی و بی غذایی به سر برده و نظام سفاک سعود به آنان تجاوز می کند؛ البته این حرکات، چهره آنان را تا ابد سیاه و پلید خواهد کرد و روزی تمام واقعیت ها مشخص شده و نمی توانند به این فریب کاری های خود ادامه دهند.

هاشمی شاهرودی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: مسئولین نظام گول این تحریم ها را نخورده و عزت اسلام را در نظر داشته باشند؛ چراکه در حفاظت و حراست از نظام اسلامی همه مسئول بوده و هر کس به اندازه خود باید کاری انجام دهد؛ البته وظیفه مسئولان نظام سنگین تر است.

وی با تأکید بر اینکه امروز آمریکا بیشتر از ما نیاز به این مذاکرات دارد، تصریح کرد: تحریم نباید مسئولان ما را به عجله وادار کند؛ چراکه باید با عزت و اقتدار لازم کارها را به پیش برد و فریب لبخند دشمنان را نخورد.

رئیس پیشین قوه قضاییه ادامه داد: امروز گزینه های گوناگون آمریکا با شکست مواجه شده و نباید از او ترسید؛ چراکه یک سخن رهبر معظم انقلاب تمام گزینه های روی میز آنان را برهم خواهد زد؛ البته این کشور در داخل با مشکلات حقوق بشری مواجه بوده و دیگر همانند قبل آن اقتدار را نداشته و با مشکلات زیادی روبروست.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تیم مذاکره کننده باید با درک قدرت معنوی، پتانسیل بالای نظام و عظمت ایران پای میز مذاکره حاضر شده و از هیچ حقی نگذرد.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه آمریکا باید راستی آزمایی در لغو تحریم ها داشته باشد، اظهار داشت: چرا ما فقط باید راستی آزمایی کنیم؟ چرا خود آنان در لغو تحریم ها راستی آزمایی نمی کنند؟ ما چه زمانی دروغ کفته ایم؟ ما چه زمانی دست به این تجاوزات وحشیانه زده ایم؟ شما دروغگو هستید؛ پس شما باید راستی آزمایی کنید.

هاشمی شاهرودی ابراز داشت: زشت است که جمهوری اسلامی راست آزمایی کند؛ چراکه ما پرونده ای سفید داشته و به دور از هرگونه دروغ و فریب کاری هستیم.

انتهای پیام

کد N825645

وبگردی