آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

علت گرفتاری‌ها، عدم اعتقاد به جهان پس از مرگ است

علت گرفتاری‌ها، عدم اعتقاد به جهان پس از مرگ است

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: علت همه گرفتاری‌ها، عدم اعتقاد به جهان پس از مرگ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مرزبانان نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: هدف از فرستادن انبیاء، تبلیغ، ترویج و تشویق مردم به دین و معارف الهی بوده است، بنابراین انبیاء آمده‌اند تا مردم را هدایت کنند و اعتقادات و باورهای آنان را نسبت به جهان بعد از مرگ استوار کنند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها و مادی‌گرایان، خیال می‌کنند انسان تنها یک حیوان ناطق است و هر چه هست تنها همین دنیا است و عالم پس از مرگی وجود ندارد، لذا علت همه گرفتاری‌ها، عدم اعتقاد به جهان پس از مرگ است.

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد: حقیقت امر این است که بعد از این دنیا، عالم دیگری وجود دارد و انسان نیز بعد از این دنیا زندگی جدید را آغاز خواهد کرد و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود در این دنیا باشد.

وی گفت: اگر عالم آخرت وجود نداشت، چگونه می‌توانیم بگوییم خدا عادل است؟ عدالت خدا به این است که هر کسی در دنیا برای به سعادت رسیدن خود تلاش کرده است اجر و پاداش خود را دریافت کند چرا که قطعا برخی از اعمال هستند که نمی‌شود در این دنیا با این محدودیت‌های مادی، پاداش و یا کیفر آن را داد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: خداوند هیچ عملی را ولو کوچک، بدون اجر نمی‌گذارد و در روز قیامت تمام اعمال انسان را مورد محاسبه قرار می‌دهد و این محاسبه و حسابرسی همان عدل الهی است.

وی گفت: قرآن کریم بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی است و عمل به آن زندگی دنیا و آخرت را تامین خواهد کرد و انسان سعادتمند خواهد شد.

وی در پایان افزود: قرآن تنها برای قرائت نیست، بلکه مهم این است که انسان قرآن را قرائت کند و پایبند به آن باشد و از رهنمودهای این کتاب آسمانی در زندگی خود نیز بهره بگیرد.

انتهای پیام

کد N825563

وبگردی