آفتاب

ژاپن در دو راهی مسکو و واشنگتن/جزئیات سفر پوتین به توکیو به اطلاع اوباما رسید

ژاپن در دو راهی مسکو و واشنگتن/جزئیات سفر پوتین به توکیو به اطلاع اوباما رسید

نخست وزیر ژاپن در جریان مذاکراتش در کاخ سفید، باراک اوباما را از قصد خود برای ادامه زمینه چینی برای سفر ولادیمیر پوتین به توکیو آگاه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در جریان مذاکراتش در 28 آوریل در کاخ سفید بر اهمیت مذاکره با مسکو تاکید کرد و خواسته است که سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ژاپن در سال جاری میلادی انجام شود. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در پاسخ گفته است: لازم است که کشورهای گروه هفت مسکو را تحت فشار قرار دهند و در شرایط کنونی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند. هنوز هیچ یک از مقام‌های دولتی ژاپن درباره گزارش خبرگزاری کیودو اظهارنظری نکرده‌اند.

وزارت خارجه ژاپن سه شنبه گذشته اعلام کرد، مسکو و توکیو قصد دارند اواخر مه نشستی در سطح معاونان وزرای اقتصاد برگزار کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد: توافق شده تا در نیمه دوم مه نشست رایزنی اقتصادی برگزار شود اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. دو طرف رویکردهای مثبتی دارند. این مذاکرات بر توسعه همکاری دوجانبه در حوزه انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری در روسیه متمرکز خواهد بود. رایزنی‌ها در توکیو به عنوان بخشی از زمینه‌ چینی‌ها برای سفر آتی ولادیمیر پوتین، به روسیه محسوب می‌شود. با این حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در 31مارس گفت که پوتین قصد ندارد در آینده نزدیک به ژاپن سفر کند.

انتهای پیام

کد N825529

وبگردی