آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نامه جبهه پیروان به مقیمی/باید نام و اساسنامه خانه احزاب تغییرکند

نامه جبهه پیروان به مقیمی/باید نام و اساسنامه خانه احزاب تغییرکند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: با توجه به در پیش بودن برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، جبهه پیروان در نامه ای به معاون سیاسی وزیر کشور موارد را در این خصوص متذکر شده است.

سید کمال سجادی در گفتگو با خبرنگار مهر، جبهه پیروان بعد از تشکیل کمیته انتخابات، ستاد انتخاباتی خود را متشکل داد که کوهکن، بادامچیان، ناظمی اردکانی و کریمی اصفهانی  اعضای اصلی این ستاد انتخاباتی هستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، افزود: فعالیت درون گروهی این ستاد شروع شده است و اسامی استانها و تهران را جمع آوری کرده اند تا کاندیداهای بالقوه را شناسایی کنند.

وی همچنین در خصوص دیدار اصولگرایان با سران جامعیتن ، تصریح کرد: معمولا باهنر به عنوان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با آیت الله موحدی کرمانی جلساتی برگزار می کند و اما دیدار رسمی هیات رئیسه با جامعتین در دستور کار این جبهه قرار دارد.

سجادی، از ارسال نامه جبهه پیروان خط امام و رهبری به معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد و گفت : با توجه در پیش بودن برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب توسط وزارت کشور، در نامه ای خطاب به مقیمی نظرات جبهه پیروان را در خصوص احیای مجدد خانه احزاب متذکر شده ایم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری،  با تاکید براینکه نام خانه احزاب باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: خانه احزاب باشگاهی برای کار صنفی است و نه محلی برای جناحی شدن و قبضه کردن این باشگاه؛ لذا در این نامه پیشنهاد دادیم هیات موقتی تشکیل تا اساسنامه این تشکل صنفی را تغییر دهند و سپس این تشکل راه اندازی شود.

به گزارش مهر در متن این نامه آمده است:

احتراما تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نظرات خود را در ارتباط با دعوتنامه‌ای که به عنوان تشکیل جلسه در خصوص خانه احزاب ارسال شده است به استحضار رسانده و منتظر تصمیم‌گیری وزارت محترم کشور در این مهم می‌باشیم.

1_ تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری بر وجود جایگاهی برای مجمع احزاب با شرایط ذیل تاکید دارند:

الف) خانه احزاب باشگاهی از احزاب کشور باشد و محلی برای ابزار جناحی شدن نگردد و هیچگونه رقابتی برای قبضه کردن آن توسط برخی احزاب صورت نپذیرد و اداره آن به صورت مشارکت همه احزاب باشد.

ب) وزارت کشور را ذیصلاح برای تشکیل جلسات اولیه تا تصمیم نهایی مجموعه تشکل‌ها و احزاب می‌دانیم تا ضمن تقویت اصل تحزب، ادامه حرکت بر ریل گذشته را که صلاح نیست تغییر دهد.

2 _این جبهه نظر دارد اساسنامه موجود باید تغییر کامل یابد و هیاتی موقت برای تهیه آن تشکیل شود و پس از ارسال پیش نویس برای تشکل‌های واجد شرایط و کسب نظرات و پیشنهادات تشکل‌ها و احزاب و تصویب آن توسط مجموعه احزاب و تشکل‌ها، مجمع و باشگاه احزاب جایگاه و شکل مطلوب خود را پیدا کند.

در پایان به اطلاع حضرتعالی می‌رساند با هرگونه تصمیمی در این مهم که خانه احزاب را به محلی برای لشکرکشی و رقابت بین جناح‌ها تبدیل کند مخالف بوده و از حضور در آن خودداری می‌کنیم.

کد N825488

وبگردی