آفتاب

دیدار احتمالی لاوروف و موگرینی در بروکسل

دیدار احتمالی لاوروف و موگرینی در بروکسل

به گفته منابع آگاه، وزیر خارجه روسیه قرار است طی سفرش به بروکسل برای حضور در نشست کمیته وزیران شورای اروپا با نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور داخلی دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این منبع آگاه در این باره گفت: در چارچوب نشست کمیته وزیران شورای اروپا ممکن است دیداری بین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و فدریکا موگرینی، نماینده مالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی صورت گیرد.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده طی روزهای 18 و 19 ماه مه وزیر خارجه روسیه در صد و بیست و پنجمین جلسه کمیته وزرای شورای اروپا در بروکسل شرکت خواهد کرد که طی آن قرار است ریاست شش ماهه بلژیک بر این سازمان نهایی شود. طی این جلسه لاوروف با دبیرکل شورای اروپا و وزرای خارجه برخی کشورها دیدار خواهند کرد.

موضوع اصلی گفت‌وگوها در این جلسه نیز تشریک مسئولیت در امنیت اروپا خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: دبیرکل شورای اروپا گزارشی از وضعیت حقوق بشر دموکراسی و نقش قانون در فضای شورای اروپا ارائه خواهد داد.

طی این جلسه، وزرای خارجه به تبادل نظر درباره مبارزه با تروریسم نیز خواهند پرداخت. آنها همچنین درباره پروتکل جدید بر کنوانسیون شورای اروپا مصوب 2005 در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N825452

وبگردی