آفتاب

سفر هیات اقتصادی ایران به سوریه به سرپرستی رستم قاسمی

سفر هیات اقتصادی ایران به سوریه به سرپرستی رستم قاسمی

هیاتی اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رستم قاسمی رییس کمیته توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق آنچه که سفارت ایران در دمشق اعلام کرد: سفر این هیات به دمشق از امروز(یک شنبه) آغاز خواهد شد و این هیات در جریان مدتی که در سوریه به سر می‌برد با تعدادی از مقامات سوری در ارتباط با توسعه مناسبات اقتصادی بین دمشق و تهران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله محورهای سفر این هیات اقتصادی به سوریه، پیگیری توافقات قبلی است که در زمینه اقتصادی بین دو کشور منعقد شده است.

روزنامه الوطن سوریه نیز به نقل از یک مقام مسئول گزارش داد که این هیات در این سفر قرار است توافقنامه (خط اعتباری) جدید را تکمیل کند.

بانک مرکزی سوریه در سال 2013 با بانک مرکزی ایران معاهده‌ای را امضا کرد که شامل اجرای خط اعتباری به مبلغ 3/6 میلیارد دلار بود که این اقدام به طور کامل انجام شد.

روزنامه الوطن سوریه اعلام کرده سفر هیات ایرانی و دیدارهایی که انجام خواهند داد اقدام عملی مهمی در زمینه توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری در پی خواهد داشت و درواقع این معاهدات خط بطلانی بر برخی از ادعاهاست مبنی بر اینکه روابط دوجانبه ایران و سوریه به سردی گراییده و تهران از امضای معاهدات اقتصادی با دمشق شانه خالی می‌کند.

انتهای پیام

کد N825379

وبگردی