آفتاب
نماینده خمینی‌شهر خواستار شد

جلسه غیرعلنی برای بررسی معیشت فرهنگیان تشکیل شود

جلسه غیرعلنی برای بررسی معیشت فرهنگیان تشکیل شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از رییس و هیات رییسه مجلس خواست که یک جلسه غیرعلنی مجلس را به موضوع معیشت فرهنگیان اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن صرامی فروشانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای این است که استقلال کشور محفوظ بماند لذا اگر آمریکا بخواهد به بهانه نظارت و بازرسی راه دخالت خود را باز کند ملت این مذاکرات را نمی‌خواهد و مطمئنا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که فرزندان انقلاب هستند نیز در این سمت و سو حرکت خواهند کرد.

وی افزود: اگر صفت کودک‌کشی و نسل‌براندازی برازنده رژیم اسراییل است امروز عربستان رژیم مسلمان‌کشی است که این ننگ تا ابد بر تارک آن خواهد ماند.

این نماینده مجلس همچنین از وزیر راه خواست با حل مشکلات جاده آزادگان خمینی‌شهر جلوی خسارات زیان‌باری که هر روز به مردم وارد می‌شود را بگیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس خطاب به وزیر نیرو نیز گفت: طبق مصوبات شورای عالی آب باید پساب شهرستان‌ها در اختیار صنعت قرار گیرد، چرا نظر مسئولین شهرستان و استاندار برای تحویل پساب شهرستان خمینی‌شهر به پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها اجرا نمی‌شود؟

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جزو شهرستان خمینی‌شهر هستند و هرگونه تنگ‌نظری مسئولان دانشگاه منجر به این می‌شود که این دانشگاه را به اسم دانشگاه صنعتی خمینی شهر تغییر دهیم لذا از متانت و گذشت مردم خمینی‌شهر سوء استفاده نشود. اگر رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در شوراهای اداری شهرستان شرکت نکند ما مقدمات این مهم را فراهم خواهیم کرد.

صرامی فروشانی با اشاره به ضرردهی دخانیات نیز گفت: آیا زمانش نرسیده که ظرفیت‌های موجود را تثبیت و تقویت کنیم و اجازه ندهیم نابود شود؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با انتقاد از عدم بازگشت مازاد مالیاتی استان اصفهان به این استان تصریح کرد: چرا دولت و خزانه دست گیرنده خوبی دارند اما مطابق همین قانون دست دهنده آنها صفر است و خلاف قانون عمل می‌کنند؟ آیا این روش برای مالیات‌دهنده‌ها تشویق است یا تنبیه؟

وی فرهنگیان را رکن پیشرفت کشور عنوان و گفت: فرهنگیان مرجعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور هستند و باید به داد زندگی مشقت‌بار آنها برسیم. از رییس و هیات رییسه مجلس می‌خواهم یک جلسه غیرعلنی را با موضوع معیشت فرهنگیان تشکیل دهند تا برای آموزش و تربیت نسل آینده فکری بکنیم.

صرامی فروشانی در پایان اظهار کرد: امپراتوری تولید خودرو در کشور با تولید نامناسب و نامرغوب امروز بیش از دیروز در حال ظلم به مردم است.

انتهای پیام

کد N825363

وبگردی