آفتاب

صدور حکم اعدام برای شهدای فلسطینی توسط دادگاه مصر!

صدور حکم اعدام برای شهدای فلسطینی توسط دادگاه مصر!

در میان افرادی که اخیرا دادگاه قاهره علیه آنها حکم اعدام صادر کرده نام دو شهید و یک اسیر فلسطینی نیز به چشم می‌خورد که این امر صداقت دادگاه و عدم دخالت سیاسیون در کار دستگاه قضایی مصر را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادگاه کیفری قاهره روز شنبه حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را به همراه 105 متهم دیگر صادر کرد و این احکام‌ را برای تایید به مفتی این کشور ارجاع داد.

آنچه موجب حیرت عمومی در مصر شده این است که در میان دریافت کنندگان حکم اعدام، نام رائد العطار، عضو برجسته جنبش حماس که در جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه شهید شد، حسن الصایغ، شهید فلسطینی دیگر و حسن سلامه، اسیر فلسطینی که از 19 سال پیش در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برد و رژیم صهیونیستی وی را به 48 بار حبس ابد محکوم کرده، به چشم می‌خورد.

صدور حکم اعدام برای این افراد باعث شک و تردید درباره صلاحیت و صداقت دستگاه قضایی مصر درباره رسیدگی به پرونده اعضای اخوان المسلمین شده است و بیانگر آن است که محاکمه‌ها براساس اطلاعات غیر دقیق و نسنجیده انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N825263

وبگردی