آفتاب

فواد معصوم: اولویت مقابله با داعش در عراق و سوریه است/طرحی برای تقسیم عراق وجود ندارد

فواد معصوم: اولویت مقابله با داعش در عراق و سوریه است/طرحی برای تقسیم عراق وجود ندارد

رئیس جمهوری عراق در سخنانی با بیان اینکه عراق همواره با ایران در ارتباط بوده و از تجارب متخصصان امنیتی بهره می‌برد، گفت: در حال حاضر اولویت مقابله با داعش در عراق و سپس در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین ، فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق عنوان داشت: ایران نخستین کشوری بود که کمک‌های نظامی و انسانی به عراق ارائه داد. ما همواره با ایران در تماس هستیم و از تجربه‌های متخصصان امنیتی استفاده می‌کنیم. اما هیچ نیروی نظامی ایرانی در میدان وجود ندارد. همانطور که مشاورانی از کشورهای ائتلاف ضد داعش در عراق هستند، مشاوران ایران و کشورهای همسایه نیز وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هماهنگی میان عراق و سوریه در مورد مقابله با داعش وجود نداشته است و باید بگویم که اولویت در حال حاضر مقابله با داعش در عراق و سپس در سوریه است.

رئیس جمهوری عراق گفت: همبستگی میان مردم عراق است که مشخص می‌کند چه زمانی می‌توانیم داعش را از بین ببریم، ارتش عراق، بسیج مردمی و پیشمرگ‌ها دستاوردهای بزرگی را در مناطق تحت تصرف داعش محقق ساخته‌اند.

وی همچنین عنوان داشت: من تاکید می‌کنم که هیچ رهبر کردی وجود ندارد که خواهان مقابله با دولت عراق باشد و تاکنون نشانه‌ای مبنی بر این که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بخواهد رفراندومی در مورد تقسیم عراق برگزار کند وجود نداشته است.

فواد معصوم اظهار کرد: پیش نویس و طرحی برای تقسیم عراق وجود ندارد و آنچه که مطرح است برداشت‌های شخصی از اظهارات سیاسی پیرامون این مساله است.

رئیس جمهوری عراق همچنین اظهار امیدواری کرد که یمنی‌ها پای میز مذاکره حاضر شوند تا یمن را از درگیری‌های جاری حفظ کنند.

از سوی دیگری فواد معصوم برای بررسی تحولات اوضاع و راه‌های بیرون راندن تروریست‌ها در بیشترین سرعت ممکن تماس‌هایی را با تعدادی از فرماندهان امنیتی در استان الانبار برقرار کرد.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که معصوم تماس‌هایی را با مسئولان امنیتی در مناطق عملیاتی بویژه در استان الانبار برقرار کرد تا روحیه مبارزاتی نیروهای مسلح علیه داعش برای دفاع از شهر الرمادی تقویت شود.

انتهای پیام

کد N825194

وبگردی