آفتاب

15 آلمانی در کنار الشباب سومالی می‌جنگند

15 آلمانی در کنار الشباب سومالی می‌جنگند

مجله آلمانی فوکوس گزارش داد، حدود 15 آلمانی برای گروه تروریستی الشباب در سومالی می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گزارش فوکوس پس از آن منتشر شد که علیه شش شهروند شهر بن در غرب آلمان پس از بازگشت از سومالی کیفرخواست صادر شد. براساس تحقیقات بین سال 2008 تا 2014 حدود 30 آلمانی به شاخ آفریقا سفر کرده‌اند تا به الشباب محلق شوند.

الشباب مسوول حملات مرگباری در سومالی و کشور همسایه آن کنیا است. ماه آوریل الشباب عملیاتی را علیه خودروی سازمان ملل و وزارت آموزش سومالی انجام داد. ایالات متحده آمریکا، الشباب را از سال 2008 به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است.

براساس گزارش فوکوس، پنج تن از اهالی شهر بن در دوره‌های آموزش یک ماهه در کمپ‌های الشباب شرکت کرده‌اند و کار با تسلیحات سنگین و نارنجک را یاد گرفته‌اند. پس از آن، آنها به خط مقدم نبرد فرستاده شدند تا با ارتش سومالی درگیر شوند. برخی از آنها ظاهراً قرار بوده در عملیات‌های انتحاری شرکت کنند و ویدیویی خداحافظی هم ضبط کرده بودند.

براساس گزارش فوکوس، آنها پس از یکسال که از سوی حملات پهپادی آمریکا تهدید شدند، از این گروه و درگیری‌ها گریختند اما در اوت 2014 در نایروبی کنیا دستگیر شدند و به آلمان بازگردانده شدند. آنها همچنین تلاش کردند تا به داعش ملحق شوند.

انتهای پیام

کد N825044

وبگردی