آفتاب

تمرکز جان کری بر امنیت سایبری در ادامه سفر به آسیا

تمرکز جان کری بر امنیت سایبری در ادامه سفر به آسیا

فرونشاندن تهدیدات سایبری که از جانب کشورهای آسیای شرقی متوجه آمریکا است، یکی از اهداف کلیدی «جان کری» در سفر به چین و کره جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است محور صحبت های خود را در روز دوشنبه و در ادامه سفر به آسیای شرقی بر روی امنیت سایبری متمرکز کند. جالب آنکه واشنگتن مدعی است کشورهای آسیای شرقی به شدت منافع آمریکا را در عرصه فضای مجازی تهدید می کنند.

سفر سه روزه کری به چین و کره جنوبی در ادامه پیمان امنیت سایبری بین آمریکا و ژاپن صورت می گیرد که ظاهرا برای مهار جاسوسی های چین در حوزه اقتصاد منعقد شده است –اتهامی که واشنگتن متوجه دولت پکن می کند.

به عقیده کارشناسان، توکیو مهمترین شریک آمریکا در حوزه مقابله با تنش های سایبری تلقی می شود. علاوه بر این، روابط نظامی واشنگتن با کره جنوبی هم برای مقابله با آنچه که تهدیدات کره شمالی خوانده می شود افزایش داشته است.

در این میان، روی سخن کری بیشتر با دولت پکن است چراکه علیرغم دشمنی واشنگتن و پکن در فضای سایبری، این دو همچنان در عرصه اقتصادی متحدان حیاتی برای یدیگر تلقی می شوند.

از سوی دیگر، کره جنوبی و ژاپن نیز برخلاف اختلافات منطقه ای با دولت پکن متفق القول هستند که باید با چین در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

کد N824970

وبگردی