آفتاب
امین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد:

پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی قوانین دست‌وپاگیر استانداران به دولت

پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی قوانین دست‌وپاگیر استانداران به دولت

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت که موضوع افزایش اختیارات استانداران در دولت مطرح است.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: به هیأت دولت پیشنهاد کرده‌ام کمیته‌ای تحت نظارت معاونت حقوقی برای بررسی قوانین مزاحم و دست و پاگیر استانداران که مانع ترقی و توسعه استانی می‌شود، تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی قوانین دست و پاگیر استانداران که در دولت مطرح شده است می‌تواند با حضور نمایندگانی از استان‌ها و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تشکیل شود تا به شکلی دقیق به بررسی این موضوع بپردازیم، که قرار است نتیجه آن به ما ابلاغ شود.

امین‌زاده با تأکید بر این‌که «به موضوع تفویض اختیارات به استانداران نگاه سیاسی نداریم»، توضیح داد: در استان‌ها شاهد بودیم که بسیاری از پروژه‌های ملی عمرانی و صنعتی تهیه و تعریف شده معطل می‌ماند و استاندار حتی برای اجرای آن‌ها باید به تهران و مرکز می‌آمد که این موضوع به شدت کارها را عقب می‌انداخت.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: مسأله افزایش اختیارات استانداران با توجه به این موضوع مطرح شد که بسیاری از پروژه‌ها اجرا نمی‌شدند و به طور مثال ساخت سدها و بیمارستان‌ها با تأخیر روبرو می‌شد چون استانداران حتی نمی‌توانند پروژه‌ها را به اختیار خود انجام دهند.

انتهای پیام

کد N824717

وبگردی