آفتاب

قلعه نویی:همان اول فصل عوامل ضربه زننده به استقلال را به افشارزاده گفتم؛کاش طرح شان کند

قلعه نویی:همان اول فصل عوامل ضربه زننده به استقلال را به افشارزاده گفتم؛کاش طرح شان کند

امیر قلعه نویی در جدیدترین اظهار نظرش بعد از دربی درباره دلایلی گفت که به تیمش ضربه زد و ناکامی استقلال را سبب شد.

ایسنا نوشت: امیر قلعه‌نویی با عذرخواهی بابت نتایج ضعیف استقلال در فصل گذشته، گفت: پیش از هر چیز باید از مردم بابت نتایج ضعیف استقلال عذرخواهی کنم اما درباره دلایل ناکامی استقلال، من اصلا به ابتدای فصل و نیم‌فصل نخست کار ندارم. اگر دوستان در باشگاه استقلال آنها را گفتند که خودم ادامه‌شان می‌دهم که من چه پیشنهادی به این عزیزان دادم و گفتم چه بازیکنانی را بگیریم و چه بازیکنانی را نگیریم.

وی ادامه داد: من خوشحالم چهار جوان را به لیگ برتر معرفی کردم. همین محسن کریمی که بدشانسی آوردیم و دو روز قبل از داربی کشاله‌اش خراب شد و به داربی نرسید، رمضانی، برزای، مجید حسینی چهار جوانی بودند که آینده استقلال را می‌سازند. من در نیم فصل مشکلات تیمی را تشخیص دادم. من به دنبال آوردن بابک حاتمی برای مشکلات دفاع راستم بودم. به دوستان گفتم که مسلمان را بگیریم تا بار کرار کم شود و به کیفیتش اضافه شود تا اگر یک روز کرار نبود، مسلمان کار ما را انجام دهد.

قلعه‌نویی افزود: در آن زمان، چون افشارزاده به خارج رفت، با توفیقی این بحث فنی را مطرح کردم و گفتم که دیگر در جلو مشکل سرعتمان حل می‌شود. در نیم فصل دوستان می‌گویند ما پول نداشتیم و به همین دلیل کاوه رضایی، مسلمان و حاتمی را نگرفتیم. بپرسید چند بار برای رضایی و حاتمی به سایپا رفتیم. ما تا چهار هفته آخر شانس قهرمانی هم داشتیم اما دیدیم ملی‌پوش ما کیفیت لازم را نداشت.

سرمربی استقلال در ادامه اظهاراتش به صورت مشخص انتقاداتی علیه هاشم بیک‌زاده مطرح کرد و گفت: سه روز بیک‌زاده با ما تمرین نکرد و حالا به ما می‌گوید مریض بوده‌ام. ما در مقابل پرسپولیس تشخیص دادیم که کناره‌های پرسپولیس را بیشتر ببندیم و به بیک‌زاده گفتیم که برو گرم کن و آمد و گفت که آقا نمی‌توانم بازی کنم. در دقیقه 60 یکبار دیگر گفت که نمی‌تواند بازی کند. او می‌گفت مریض است و به همین دلیل بازی نکرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر بیک‌زاده مریض بوده چرا روی نیمکت نشسته است؟ اظهار کرد: او گفته بود می‌خواهد کنار تیم باشد. البته اگر او نمی‌آمد هم ما مجبور بودیم با 17 نفر به مصاف پرسپولیس برویم چراکه نوری هم مصدوم بود.

او در ادامه ضمن تبریک بخاطر قهرمانی تیم فوتبال سپاهان، گفت: جا دارد به سپاهانی‌ها بابت قهرمانیشان تبریک بگویم. آقای فرکی به افتخار بزرگی دست پیدا کرد و به نظرم سپاهان لیاقت قهرمانی را داشت.

قلعه‌نویی همچنین ضمن بر شمردن یکی دیگر از دلایل ناکامی استقلال در لیگ برتر، تصریح کرد: بحث خصوصی‌سازی به استقلال لطمه زیادی زد. هشت ماه است که به ما پولی تزریق نشده است. البته 10-15 میلیون تومان برای بازیکن، پولی به حساب نمی‌آید. هشت ماه پول ندادند و ما نتوانستیم تیممان را ترمیم کنیم و به لحاظ انگیزه هم مشکل داشتیم. ابتدای فصل هم مسائلی را به افشارزاده گفتم که اگر ایشان مطرحش کند، من هم آن‌ها را می‌گویم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از آنچه کارشناسی‌های اشتباه می‌خواند، گفت: در 24 ساعت گذشته عده‌ای کارشناسی‌های ناحقی را در مورد ما داشتند. در بازی استقلال و تراکتورسازی ایران پوریان باید اخراج می‌شد که اینطور نشد، روز گذشته هم داور باید یک پنالتی برای ما می‌گرفت. با این حال به حق‌وردی تبریک می‌گویم که قضاوت خوبی داشت. ما مقابل پرسپولیس 7-8 موقعیت خوب داشتیم که استفاده نکردیم ولی پرسپولیسی‌ها از یک موقعیت 30 درصد به گل رسیدند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که چطور مدعی است تیمش از یک موقعیت 30 درصدی گل خورده در حالی که علیپور به راحتی پشت دفاع استقلال صاحب توپ شده بود؟ گفت: البته علیپور خالی نبود. برزای باید او را می گرفت. به هرحال برزای جوان است و بازی دادن به جوانان هزینه دارد.

4141

 

کد N824668

وبگردی