آفتاب

گردهمایی تخصصی زکات برگزار شد

گردهمایی تخصصی زکات برگزار شد

گردهمایی تخصصی زکات با حضور نمایندگان ولی فقیه و رؤسای شورای زکات استان‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در ستاد اقامه نماز نیز حضور داشتند.

در این گردهمایی، حاضران به بیان دیدگاه‌های خود درباره زکات و ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در این رابطه پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: ما از هر مسأله‌ای که به اسلامیت جامعه کمک کند و فضای جامعه را به سمت معنویت پیش ببرد استقبال می‌کنیم.

در ادامه، پرویز فتاح با بیان اینکه "هدف اصلی در کمیته امداد افزایش اعتماد عمومی است"، اظهار کرد: کمیته امداد متولی فقراست و ما از کمک به فقرا کوتاه نمی‌آییم و بعد از آن به سایر مسائل رسیدگی خواهیم کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در ستاد اقامه نماز تاکید کرد: با زکات باید دین مردم آباد شود نه ساختمان‌های مدیران.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت زکات در کشور بیش از آن چیزی است که تاکنون جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، حجج اسلام صفایی، محمدی، یعقوبی و نکونام نیز به نمایندگی از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها نقطه‌نظرات خود درباره زکات را بیان کردند و همچنین، صفری مدیرکل اداره زکات قزوین، رنجبر مدیرکل اداره زکات زنجان و شاه‌مرادیان نماینده جهادکشاورزی اسلام پیشنهادات و انتقادات خود را درباره نحوه جمع‌آوری و مصرف زکات ارائه دادند.

در پایان این مراسم، انواری رئیس پیشین کمیته امداد اظهار کرد: اگر زکات رشدی داشته، به برکت تلاش‌های روحانیون بوده است.

انتهای پیام

کد N824664

وبگردی