آفتاب

کمپین فعالان اردنی برای تحریم کالاهای اسرائیلی

کمپین فعالان اردنی برای تحریم کالاهای اسرائیلی

فعالان اردنی در شست و هفتمین سالروز نکبت، کمپینی برای تحریم کالاهای تولید رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداختند. این فعالان با هشتگ "ساخت کجاست؟" صدها پیام برای تحریم کالاهای تولید این رژیم به مردم اردن ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت خبری العهد، نسرین حاج احمد، هماهنگ‌کننده کمپین "اردن تحریم می‌کند" اعلام کرد: جوانانی که به این کمپین پیوسته‌اند با حضور در خیابان‌های شهر امان پایتخت اردن تمامی مغازه‌ها و مراکز خرید را بازرسی کرده تا مطمئن شوند همه کالاها برچسب تجاری کشور محل تولید را داشته باشند و یه این ترتیب کالاهای ساخت اسرائیل از سبد مصرفی مردم اردن خارج شود.

کمپین "اردن تحریم می‌کند" در سال 2014 و در جریان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به راه افتاد و در حال حاضر اعضای این کمپین از 70 جوان دختر و پسر به 300 تن افزایش یافته است.

نسرین حاج احمد افزود: ظرف تنها پنج ساعت، تعداد کسانی که هشتگ "ساخت کجاست؟" را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند به 100 هزار فعال رسید و این نشان‌دهنده میزان مقبولیت این کمپین در میان مردم اردن است.

این فعال اردنی افزود: قانون استاندارد اردن باید تاجران خرد و کلان را به درج برچسب کشور تولید کننده ملزم کند چرا که بسیاری از تجار به این قانون پایبند نیستند.

وی در ادامه بر اهمیت تلاش برای مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل تاکید کرد.

سالروز نکبت نامی است که فلسطینی‌ها بر یورش صهیونیست ها به فلسطین و اشغال این کشور و بیرون راندن آنان از کشورشان در سال 1948 اطلاق می‌کنند.

با اشغال اراضی فلسطینی ها توسط صهیونیست ها هزاران فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده و در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند.

هر ساله فلسطینی ها در 15 مه راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیزی را برگزار می‌کنند و با برپایی نمایشگاه‌هایی بر حق خود برای بازگشت به میهنشان تاکید می‌کنند.

اردن و رژیم صهونیستی در سال 1994 با نظارت آمریکا توافق‌نامه صلحی با عنوان "وادی عربه" به امضا رساندند که یکی از بندهای آن توافق بر مبادله تجاری و اقتصادی و کاهش موانع این روابط بود. این قرارداد از همان ابتدا با اعتراض مخالفان مواجه شد چرا که این قرارداد را در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌دانند.

انتهای پیام

کد N824512

وبگردی