آفتاب

امضای قراردادهای 22 میلیارد دلاری چین و هند

امضای قراردادهای 22 میلیارد دلاری چین و هند

چین و هند اقدام به امضای توافقاتی به ارزش بیش از 22 میلیارد دلار در حوزه‌های گوناگون شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، بنادر، دارایی و پارک‌های صنعتی کردند.

به گزارش خبرگزارش دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نامگیا سی. خمپا، یک مقام سفارت هند در پکن این خبر را در پایان سفر سه روزه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به چین اعلام کرد. این سفر به منظور تقویت روابط اقتصادی هند و چین و رفع نگرانی‌ها درخصوص مناقشه مرزی میان این دو کشور همسایه انجام شد.

خمپا گفت: در این توافقات یک شراکت تجاری دوجانبه در حوزه‌هایی نظیر برق، انرژی تجدیدپذیر، پارک‌های صنعتی، فولاد، تدابیر مالی لجستیکی، رسانه و سرگرمی ایجاد شده است. چین به دنبال فرصت‌های اقتصادی بیشتر در اقتصاد دو تریلیون دلاری هند است.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سفری که سال گذشته میلادی به هند داشت، اعلام کرد که چین در پنج سال آینده 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در هند انجام خواهد داد که شامل تاسیس دو پارک صنعتی می‌شود. از آن زمان تاکنون پیشرفت این طرح‌های اقتصادی کند بوده که یکی از علل آن مشکلات دولت مودی در کسب موافقت‌های سیاسی به منظور تسهیل خرید زمین بوده است.

انتهای پیام

کد N824378

وبگردی