آفتاب

بان‌کی‌مون در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها به صدور بیانیه اکتفا کرد

بان‌کی‌مون در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها به صدور بیانیه اکتفا کرد

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با اعلام مخالفت شدید خود نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی بار دیگر به صدور بیانیه در این زمینه بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت خبری العهد، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه که در واکنش به اعلام طرح دولت رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت 85 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری صادر شد مجددا مخالفت خود را با ادامه «نامشروع» شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

بان کی‌مون در این بیانیه‌ به شدت ادامه یافتن فعالیت‌های شهرک‌سازی را که طی سه هفته گذشته سه مرتبه در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی انجام شده محکوم و تاکید کرد این شهرک‌سازی‌ها طبق قوانین بین‌المللی نامشروع است.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید به شهرک‌سازی‌های خود پایان دهد و از چنین تصمیماتی دست بکشد. وی گفت جامعه جهانی هرگز طرح‌های یک جانبه را به رسمیت نخواهد شناخت.اوضاع بیت‌المقدس تنها با مذاکرات حل و فصل می‌شود.

پیش‌تر جنبش صلح که از مخالفان شهرک‌سازی است اعلام کرده بود مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند 85 واحد مسکونی در شهرک جفعات زئیف واقع در جنوب شهر رام‌الله احداث کنند.

انتهای پیام

کد N824288

وبگردی