آفتاب

ارتش سوریه اصلی‌ترین مسیر تدارکاتی داعش را مسدود کرد

ارتش سوریه اصلی‌ترین مسیر تدارکاتی داعش را مسدود کرد

ارتش سوریه با کنترل بر دو گذرگاه اصلی صدیق و البترول در منطقه حسکه، حرکت تروریست‌های داعش در منطقه را مختل و خط اصلی امدادرسانی‌ آنان را مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی پشتیبان با محاصره کامل منطقه، کنترل دو گذرگاه استراتژیک صدیق و البترول را به دست گرفت و به این ترتیب حلقه داعش در منطقه تنگ تر و حرکت آنان در منطقه مختل شد.

پس از اینکه داعش تلاش کرد با آغاز حملات در غرب حسکه به داخل شهر نفوذ کند ارتش سوریه موفق شد کنترل پل ابیض و دو مدرسه و روستای الداودیه را از دست داعش خارج کند. همچنین ارتش موفق شد با حمایت نیروهای مردمی در مناطق مختلف شرق و غرب حسکه پیشروی کند و بیش از 10 روستا و دو گذرگاه استراتژیک در دو سوی شهر را به کنترل خود درآورد.

گذرگاه صدیق، حسکه را به روستای تل تمر متصل می‌کند و کنترل ارتش بر این گذرگاه خط اصلی و استراتژیک امدادرسانی به داعش را مسدود کرد.

حسن محمد، فرمانده نظامی استان حسکه نیز گفت: این خط اصلی امدادرسانی به داعش بود که با عبور از آن خود را به کوه عبدالعزیز و سپس روستاهای منطقه خابور می‌رساندند.

با کنترل داعش بر گذرگاه البترول ارتش مراکز جدیدی را به دست آورد که امکان پیشروی به سوی گذرگاه الشدادی در جنوب استان و منطقه نفتی تشرین در شرق را فراهم می‌کند.

ارتش بخش گسترده‌ای از خطوط نفتی و منابع خط لوله اصلی منطقه تشرین به ایستگاه ابیض را که از پالایشگاه حمص عبور می‌کند به دست گرفت و به این ترتیب امنیت بخشی از خطوط نفت شرق استان حسکه را تامین کرد.

انتهای پیام

کد N824250

وبگردی