آفتاب

دیدار سفیر ایران در بلغارستان با وزیر اقتصاد این کشور

دیدار سفیر ایران در بلغارستان با وزیر اقتصاد این کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با بوژیدار لوکارسکی، وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالله نوروزی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان به منظور تبادل نظر و بررسی راه های گسترش روابط اقتصادی فیمابین با آقای بوژیدار لوکارسکی وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان دیدار کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان نکاتی پیرامون دیدار اخیر خود با نخست وزیر بلغارستان و تاکید وی بر احیاء روابط خوب گذشته، گزارشی از آخرین وضعیت روابط اقتصادی فیمابین ارائه و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بلغارستان از جمله اجاره فرودگاه پلوودیو و همچنین اجاره یا خرید فرودگاه صوفیا مطرح نمود.

همچنین نوروزی سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری و توسعه روابط میان صنایع کوچک و متوسط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان تاکید کرد که مورد توجه طرف بلغاری قرار گرفت و مقرر شد به منظور هماهنگی بیشتر جلسات کارشناسی بین مسئولین وزارت اقتصاد جمهوری بلغارستان و مسئولین ایرانی تشکیل و راه های گسترش روابط در این زمینه بررسی شود.

بوژیدار لوکارسکی، وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان نیز با تاکید بر تعمیق و گسترش روابط در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: برقراری رابطه بین صنایع کوچک و متوسط بلغارستان با طرف‌های مقابل در جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه می‌باشد.

وی یکی از راه های آشنایی شرکت‌های مذکور با یکدیگر را حضور و شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی پلوودیو در ماه اکتبر بیان و درخواست کرد که هیاتی از تجار و بازرگانان ایرانی برای آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل جمهوری بلغارستان به این کشور سفر کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران اخیرا انجام شده است و بنا بر این بود که سال گذشته یک هیات بلند مرتبه اقتصادی به بلغارستان سفر کنند ولی به دلیل عدم ثبات دولت بلغارستان و در پیش رو بودن انتخابات پارلمانی این سفر به تعویق افتاد تاکید کرد که در حال رایزنی برای حضور هیاتی از تجار و بازرگانان ایرانی به جمهوری بلغارستان می باشیم که امیدواریم این موضوع با هماهنگی طرفین به نحو احسن انجام شود.

در پایان هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف سفیر جمهوری اسلامی ایران به وزیر اقتصاد جمهوری بلغارستان تقدیم شد.

انتهای پیام

کد N824206

وبگردی