آفتاب

شهروند فرانسوی عضو القاعده در شمال مالی به 8 سال حبس محکوم شد

شهروند فرانسوی عضو القاعده در شمال مالی به 8 سال حبس محکوم شد

دادگاهی در پاریس با صدور حکمی یک شهروند فرانسوی را که به گروه تروریستی القاعده در شمال مالی پیوسته بود به هشت سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، قضات این دادگاه در پاریس ژیل لوگن (60 ساله) را به دلیل مشارکت در حمله تروریستی ماه ژانویه سال 2013 به شهر دیابالی و اتهام پیوستن به گروه تروریستی القاعده مستقر در شمال مالی به هشت سال زندان محکوم کرد.

لوگن در اکتبر 2012 با انتشار نوار ویدیویی در اینترنت به روسای جمهور آمریکا و فرانسه و همچنین رییس سازمان ملل نسبت به پیامدهای دخالت نظامی در مالی علیه گروه‌های تندرویی که شمال این کشور را به کنترل خود در آورده بودند هشدار داده بود.

این کاپیتان سابق نیروی دریایی فرانسه که اتهامات خود را مبنی بر مشارکت مستقیم در حمله تروریستی نپذیرفت، در تاریخ 29 آوریل 2013 توسط نیروهای ویژه فرانسه در مالی دستگیر شد.

لوگن اولین متهمی است که براساس قانونی که در پایان سال 2012 تصویب شد، به جرم مشارکت در اقدامات تروریستی خارج از فرانسه محاکمه می‌شود.

طبق این قانون، امکان محاکمه شهروندان فرانسوی که مظنون به مشارکت در اقدامات تروریستی خارج از خاک فرانسه هستند و یا برای آموزش‌های جنگی و اقدامات خرابکارانه به خارج فرانسه سفر کرده‌اند، وجود دارد.

انتهای پیام

کد N824182

وبگردی