آفتاب

ادامه پیشروی داعش در رمادی

ادامه پیشروی داعش در رمادی

تروریست‌های داعش با حملات گسترده به شهر رمادی، مرکز استان الانبار، کنترل بیشتر مناطق این شهر را در دست گرفته و حدود 200 عراقی را اعدام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منابع محلی در عراق اعلام کردند که بیشتر شهر رمادی به دست داعش سقوط کرده است و تروریست‌های داعش بیش از 200 تن از جمله چندین نظامی و غیرنظامی را قتل‌عام کرده‌اند.

براساس گزارش منابع، تروریست‌های داعش کنترل یک ساختمان دولتی را با استفاده از انفجارهای انتحاری علیه نیروهای عراقی در دست گرفتند و در آستانه کنترل کامل بر رمادی هستند.

در همین حال «صباح کرخوت» رییس شورای استانداری الانبار، دولت و وزارت دفاع و کشور عراق را مسوول فروپاشی رمادی دانست. وی گفت: مسوولان دولت، وزارت دفاع و کشور به درخواست‌ها برای ارسال یگان‌های نظامی و تجهیزات به رمادی و بقیه مناطق الانبار، بزرگترین استان عراق، پاسخی نداده‌اند.

وزارت دفاع عراق نیز از نیروهای امنیتی و عشایر خواسته‌ است تا در مقابل داعش در شهر رمادی مقاومت کنند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه ایجاد رعب و وحشت و گمراه کردن، هرگز مردم پایدار عراق را سست نخواهد کرد، اعلام کرد: این اقدامات داعش بخشی از جنگ روانی است که پایداری مردم ما را از بین نمی‌برد.

به دنبال پیشروی گسترده داعش حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نشستی را با رهبران امنیتی و نظامی، فرماندهی نیروی هوایی و دستگاه مبارزه با تروریسم با حضور وزیر دفاع و کشور برگزار و درخصوص آخرین تحولات امنیتی و پیامدهای اوضاع رمادی بحث و گفت‌وگو کرد.

منابع عراقی همچنین اعلام کرده‌اند، تروریست‌های داعش پس از بدست گرفتن کنترل مرکز رمادی در حال حاضر محور حمله‌ خود را به سمت مقر فرماندهی عملیات الانبار تغییر داده‌اند و حملات زیادی را به این مرکز انجام می‌دهند.

اعضای داعش همچنین با استفاده از خودروهای بمبگذاری شده، خمپاره و موشک‌های کاتیوشا این مقر را بمباران کردند. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که معین الکاظمی، یکی از رهبران نیروهای مردمی عراق می‌گوید که این نیروها اوضاع امنیتی را در استان الانبار به دقت زیر نظر گرفته و برای مشارکت در عملیات آزادسازی این استان در حالت آماده باش قرار دارند اما منتظر دستور حیدر العبادی برای آغاز عملیات هستند.

انتهای پیام

کد N824177

وبگردی