آفتاب

جوهر سارنایف به اعدام محکوم شد

جوهر سارنایف به اعدام محکوم شد

هیات منصفه فدرال آمریکا سرانجام پس از هفته‌ها رسیدگی به پرونده جوهر سارنایف، وی را به جرم همدستی در حمله سال 2013 در ماراتن بوستون به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله برادران سارنایف شامل جوهر و تیمورلنگ سارنایف در خط پایانی ماراتن بوستون آمریکا در سال 2013 سه کشته و 264 زخمی بر جای گذاشت. در آن زمان تیمورلنگ در جریان تعقیب و گریز با شلیک نیروهای پلیس کشته شد و برادرش جوهر روانه زندان شد.

پس از ماه‌ها رسیدگی به پرونده جوهر سارنایف و 10 هفته شهادت مردم حاضر در صحنه بمبگذاری، سرانجام هیات منصفه به اعدام جوهر سارنایف 21 ساله با تزریق ماده کشنده رای داد.

از جمله اتهامات وی، تیراندازی به سمت افسر پلیس و کار گذاشتن دو بمب دست‌ساز در 15 آوریل 2013 در محل حادثه بوده است. در جریان شهادت در دادگاه، بسیاری از افرادی که حاضر شدند از آن واقعه دچار مصدومیت و معلولیت شده‌اند.

صدور حکم اعدام برای جوهر سارنایف به این معنا نیست که وی فورا اعدام می‌شود. وکلای وی این فرصت را دارند که درخواست استیناف بدهند و روند رسیدگی به آن ممکن است سال‌ها به طول انجامد.

انتهای پیام

کد N824043

وبگردی