آفتاب

حامیان مالی مبارک دشمنان السیسی شده اند

حامیان مالی مبارک دشمنان السیسی شده اند

برخی رسانه های مصری با اشاره به اختلافات موجود بین حامیان مالی حسنی مبارک و رئیس جمهوری کنونی مصر، مشکلات کنونی السیسی را ناشی از مانع تراشی این افراد دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز در گزارشی تحت عنوان «انتقاد رسانه های مصر از السیسی سوالاتی در مورد حمایت متحدان از وی را برمی انگیزد» از بروز اختلاف بین «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر با تاجران رخ دهد. بر این اساس این تاجران که به «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر در حفظ قدرت کمک کرده بودند، باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای هستند که سیسی با آنها مواجه است.
این گزارش در ادامه می افزاید: برخی می گویند السیسی باید هرچه سریع تر اصلاحاتی را انجام دهد در حالی که عده ای دیگر تلاش می کنند سرمایه داری فاسد دوره مبارک همچنان ادامه داشته باشد.
طبق این گزارش منابع امنیتی با سرزنش انتقادات برخی رسانه ها از السیسی خاطر نشان کردند که این رسانه ها با تاجران سرشناس و بزرگ در ارتباط هستند. در همین راستا یک منبع امنیتی گفت: اختلافات بین السیسی و تاجران دلیل چنین انتقاداتی است.
این منبع در ادامه افزود تاجران با اعتماد السیسی به موسسات تابع ارتش و مسئولان اطلاعاتی سابق برای اجرای پروژه ها، مخالف هستند. برخی از شرکت های بخش خصوصی نیز خواهان کاهش تسلط ارتش بر اقتصاد هستند و این مساله باعث آزردگی فرماندهان قدرتمند ارتش شده است.
منتقدان بر این باورند که تعهدات سیاسی و اقتصادی السیسی مغایر با رابطه قوی با فرماندهان ارتش و موسسات امنیتی کشور است، از این رو او باید هر چه سریع تر وارد اصلاحات اقتصادی شود.

 

کد N823981

وبگردی